Någon som har bra tips på at få bort dessa märken? Jag har provat med putsdukar utan resultat.
Märkerna kommer från att Volvo lade in sommarhjulen i bagaget vid leverans.

/Henrik

Håller med !Funk skrev:Mitt tips är att åka tillbaka till bilfirman och låta dem fixa det.. Så skall det helt enkelt inte se ut vid leverans..
/Thomas
Som sagt tidigare så kan det ibland blir sämreNisse skrev:Håller med !Funk skrev:Mitt tips är att åka tillbaka till bilfirman och låta dem fixa det.. Så skall det helt enkelt inte se ut vid leverans..
/Thomas
Däck/Hjul skall allid läggas i skyddspåsar...dessa kostar inte många kronor och skyddar från detta....
MEN...samtidigt kan det vara bäst att fixa sånt här själv...då bilmekaniker/däckmontörer kan ha rätt dålig kännedom gällande vad man skall använda för typ av medel för att inte förvärra problemet...![]()
Och om sånt här händer så bör man åka tillbaka direkt....Har man tur så råkar man på en kundmottagare som genast fixar problemet....har man otur så kan man..ja Ni förstår säkert...man brukar dra sig lite för att åka tillbaka för sånt här...
Ska testa med nagelborste. Ska beställa hem lite H81.Göran skrev:Henrik, jag kan skicka lite interiörtvätt till dig. Ta det med en nagelborste så försvinner det!