Om så är fallet vad använde ni för kem m.m.
/Crille
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Någon som tvättat inredning av alcantara??
- Crille
- Entusiast

Någon som tvättat inredning av alcantara??
Senast redigerad av 1 Crille, redigerad totalt 14 gånger.
Polerar,Lackskyddar och sist men inte minst optimerar fordon.
- Kapten Haddock
- Entusiast

Re: Någon som tvättat inredning av alcantara??
alcantara är ju syntet mocka och inte speciellt känsligt om det inte är slitet.
Har tvättat många inredningar, är det noppigt börja med rakhyvel, sen tvätta som vanligt med en mjuk borste och ett interiörrengöringsmedel som inte lämnar onödiga spår.
Som vanligt provar du på ett undanskymt område o se så att det funkar, men jag har aldrig haft några problem med materialet.
MVH/ Nicklas
Har tvättat många inredningar, är det noppigt börja med rakhyvel, sen tvätta som vanligt med en mjuk borste och ett interiörrengöringsmedel som inte lämnar onödiga spår.
Som vanligt provar du på ett undanskymt område o se så att det funkar, men jag har aldrig haft några problem med materialet.
MVH/ Nicklas
Senast redigerad av 1 Kapten Haddock, redigerad totalt 14 gånger.
- Crille
- Entusiast

Wax skrev:alcantara är ju syntet mocka och inte speciellt känsligt om det inte är slitet.
MVH/ Nicklas
Tack Nicklas för infon
Senast redigerad av 1 Crille, redigerad totalt 14 gånger.
Polerar,Lackskyddar och sist men inte minst optimerar fordon.
- Kapten Haddock
- Entusiast

kan tillägga att jag kattvättar, dvs sprayar o torkar med en trasa ( ev damsuger) så länge det går, o måste ja spola med klädseltvättmaskin använder ja ljummet vatten o inte tvärvarmt.
MVH/
MVH/