Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Hur gör ni med klädseltvätt?
-
Grottan
- Medlem
Hur gör ni med klädseltvätt?
Hade en Autosmart försäljare ute i veckan som jag köpte Brisk och lite annat av.Han började prata om Brisken och men sa inget om att man kör efter med rent vatten och sköljer ut medlet ur säterna som jag gör, så jag frågade honom men han sa att det är flera som bara kör med shampot och inte kör efter med vatten?Har alltid haft som regel att köra vatten efter uppsugningen av medlet.Hur gör ni?
Senast redigerad av 1 Grottan, redigerad totalt 14 gånger.
- vesslan1
- Medlem
Re: Hur gör ni med klädseltvätt?
Brisk är super. Men jag köper inget av autosmart försäljarna längre ,för övrigt ligger dom efter med utvecklingen utav medel. Men autosmart har 4 super produkter : duet vaxschampo, brisk, tarre remow och vinyl shine.
mvh vesslan
mvh vesslan
Senast redigerad av 1 vesslan1, redigerad totalt 14 gånger.
Lyssna inte på andra bilda dig en egen uppfattning.
-
Grottan
- Medlem
Jo gillar brisken skarp, funkar kanon!Kostade 500 för en 5litare så tyckte det var helt ok!Men hur gör du när du kör med den kör du med vatten efter?
Senast redigerad av 1 Grottan, redigerad totalt 14 gånger.
- vesslan1
- Medlem
svårt att svara på, kan va mirakel svamp eller brisk och jag tar bort mycket fläckar med strovels glasrent eller artic cleans interiör-rengöring, men brisk slår det mesta!
mvh vesslan
mvh vesslan
Senast redigerad av 1 vesslan1, redigerad totalt 14 gånger.
Lyssna inte på andra bilda dig en egen uppfattning.
- Funk
- Moderator

Pratar vi om riktig klädseltvätt så går jag alltid efter minst en gång med rent vatten, det blir mindre risk för fläckar.
@vesslan: Kolla in deras XL4, suverän superkoncentrerad alkalie/förtvätt. Enda nackdelen är att man måste verkligen vara storförbrukare för att köpa en 5-liters...
/Thomas
@vesslan: Kolla in deras XL4, suverän superkoncentrerad alkalie/förtvätt. Enda nackdelen är att man måste verkligen vara storförbrukare för att köpa en 5-liters...
/Thomas
Senast redigerad av 1 Funk, redigerad totalt 14 gånger.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
- Crille
- Entusiast

Kör av sätena 1 gång med brisk å vatten, sedan 1 vända med enbart vatten för att få bort allt kem..
Så gör jag jämt med brisken.
Så gör jag jämt med brisken.
Senast redigerad av 1 Crille, redigerad totalt 14 gånger.
Polerar,Lackskyddar och sist men inte minst optimerar fordon.
-
linblekinge
- Trogen Medlem

Någon som hittat något billigt inköps ställe för brisk , det kostar ju en del annars
På ebay vill dom inte skicka till sverige ,,,
På ebay vill dom inte skicka till sverige ,,,
Senast redigerad av 1 linblekinge, redigerad totalt 14 gånger.
- Funk
- Moderator

Bollnäs bilvård säljer upptappat på 1litersflaska, och en sådan räcker läänge.
/Thomas
/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse