Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

blå plast

Invändig rekond, lädervård
Användarvisningsbild
åke
Medlem

blå plast

Inlägg av åke » 25 aug 2012 01:37

hej jag har en 740 med den blåa inredningen vilket är mestadels blå plast det sitter både i tak och golv dörrsidor.nu undrar jag vad jag kan använda mig av för medel att fräscha upp inredningen.dom medel jag har använt mig av har det blivit kladdigt och dammfästande.jag vill ha nått som håller fräsht i bilen utan kladd och ser rent ut vad rekomenderar ni för något till detta :?
Senast redigerad av 1 åke, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator

Re: blå plast

Inlägg av Funk » 25 aug 2012 07:06

En ordentlig rengöring och en matt dressing för att bara fördjupa färgen. Själv gillar jag Chemical Guys Silk Shine dressing vilken är ganska matt samt Trutest White som är lite blankare om det önskas.

/Thomas
Senast redigerad av 1 Funk, redigerad totalt 14 gånger.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Användarvisningsbild
åke
Medlem

Inlägg av åke » 25 aug 2012 12:16

Funk skrev:En ordentlig rengöring och en matt dressing för att bara fördjupa färgen. Själv gillar jag Chemical Guys Silk Shine dressing vilken är ganska matt samt Trutest White som är lite blankare om det önskas.

/Thomas
nått bra tvättmedel jag kan använda??
Senast redigerad av 1 åke, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator

Inlägg av Funk » 25 aug 2012 12:53

Egentligen vad som helst i APC-väg (APC=Allrengöring) , AJAX eller liknande fungerar alldeles utmärkt på hårda/plast ytor tycker jag. Till textilier så kör jag med Brisk eller Ruggan.

/Thomas
Senast redigerad av 1 Funk, redigerad totalt 14 gånger.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Användarvisningsbild
carina
Moderator
Moderator
Kontakt:

Inlägg av carina » 25 aug 2012 20:11

Limban, jag får följa reglerna med reklam i annan kategori än sin egen.
Lite blankare kan du
Volvo V70 GLT - 97
http://www.tantgredellin.blogg.se

Skriv svar