Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Invändig rekond, måste ha produkter.

Invändig rekond, lädervård
Användarvisningsbild
fisher91
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av fisher91 » 18 nov 2012 01:26

Tjo! tänkte utöka mitt invändiga rekond Artilleri så skulle vara roligt att höra vilka medel/prylar ni föredrar vid invändig rekond. :)
Damsugare/klädseltvätt är inräknat såklart.

1: Tornador black. Ett verktyg jag har blivit lite ner kärad i, tidsbesparande framfört allt. enda jag måste klaga över att det tar MYCKET luft. har 100L kompressor så full effekt får man inte länge på Tornadon.
2: Mirakel svamp. Nått jag inte skulle klara mig utan, dryga gummi rester till ner smutsade skinnklädsel.
3: HD Fabric Cleaner. Bästa medlet jag har prövat, används till allt i bilen. Sen är det ju sjukt koncentrerat så det är ju nästan gratis
4: Borste. Nagelborste, hund hår borste etc.
5: Strovels Glasrent: Har aldrig varit med om flammiga rutor med det.
6: Autosmart Sprayflaskor: Bra pump, behändigt med mätsticka på flaskan.

Det finns medel som är bra att ha, t.ex. läder rengörings medel/Återfettande, vinyl dressing osv. men det används inte lika ofta som dom ovanför.
Så det här är min lista på saker jag föredrar. :)
Senast redigerad av 1 fisher91, redigerad totalt 14 gånger.
Automatlådor

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Kontakt:

Re: Invändig rekond, måste ha produkter.

Inlägg av limban » 18 nov 2012 02:09

fisher91 skrev:Tjo! tänkte utöka mitt invändiga rekond Artilleri så skulle vara roligt att höra vilka medel/prylar ni föredrar vid invändig rekond. :)
Damsugare/klädseltvätt är inräknat såklart.

1: Tornador black. Ett verktyg jag har blivit lite ner kärad i, tidsbesparande framfört allt. enda jag måste klaga över att det tar MYCKET luft. har 100L kompressor så full effekt får man inte länge på Tornadon.
2: Mirakel svamp. Nått jag inte skulle klara mig utan, dryga gummi rester till ner smutsade skinnklädsel.
3: HD Fabric Cleaner. Bästa medlet jag har prövat, används till allt i bilen. Sen är det ju sjukt koncentrerat så det är ju nästan gratis
4: Borste. Nagelborste, hund hår borste etc.
5: Strovels Glasrent: Har aldrig varit med om flammiga rutor med det.
6: Autosmart Sprayflaskor: Bra pump, behändigt med mätsticka på flaskan.

Det finns medel som är bra att ha, t.ex. läder rengörings medel/Återfettande, vinyl dressing osv. men det används inte lika ofta som dom ovanför.
Så det här är min lista på saker jag föredrar. :)
Du till läder är Autoglym helt grymma.. sen tycker alla olika.. :cheers
Senast redigerad av 1 limban, redigerad totalt 14 gånger.
MVH Anders Lindbäck

Bild

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Inlägg av Manor » 18 nov 2012 10:28

Kan du berätta mer om Tornador.
Hur använder du den, och fungerar det att köra den med en kompressor på 3hk och 50 liters tank?
Senast redigerad av 1 Manor, redigerad totalt 14 gånger.
mvh Manor

Användarvisningsbild
fisher91
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Re: Invändig rekond, måste ha produkter.

Inlägg av fisher91 » 18 nov 2012 20:23

Limban: Okej, är väldigt dålig på läder faktisk. Har bara kontakt Smartabs försäljare nu, Jimmy eller vad han nu heter. Så ska göra slut på deras leather cleaner sen kanske testa nå nytt :jeps
Vill ta kontakt med andra försäljare också, men vet inte riktigt hur det ska gå, eftersom Rekond lokalen är mest som en lilla syster till Växellåds firman jag och farsan driver så det går ju inte åt så mycket kem som eran verksamhet.

Manor: Jag använder den överallt:P Skitiga gummi mattor, Sk*ten bara flyger!
Om det är nån dryg fläck på textil kör jag med tornadorn,mycket snabbare än att spruta ut kem med flaska sen borste. sen bara suga upp med klädseltvätten
t.ex. i mugghållare som jag tycker är riktigt drygt att göra ren. Jag sätter munstycket ner i hållare och täcker med en mf duk, då samlas det en del i tratten, kör 10-12 sek sen torka bort kemet, fungerar varje gång :jeps
Sen i tanklock brukar jag spraya med Hd Grön sen tornadon. Samma med motortvätt.
Jag kör med 5.5hk som ger 570L min och då och då får jag vänta till tanken fyllt sig sen fortsätta för att få ut max effekten på den. den kommer nog att fungera med du får nog vänta några gånger innan du kan fortsätta arbeta.
Automatlådor

Skriv svar