Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Få ur wunderbaum stank.
-
Fish
- Ny Medlem
Få ur wunderbaum stank.
Nån som har ett bevisat fungerande tips på hur fasen jag ska få ur lukten ur min nyinköpta A4? Hatar skiten och kommer behöva sälja den om inte lukten försvinner... VÄLDIGT tacksam för hjälp.
Senast redigerad av 1 Fish, redigerad totalt 14 gånger.
- Funk
- Moderator

Re: Få ur wunderbaum stank.
Lukten av granarna brukar släppa ganska fort, vädra så mycket som möjligt och kompetterar med t.ex någon odörätare. Du kan ju även prova en skål med ättika på golvet i bilen över natten, det funkar ganska bra på många dofter.
/Thomas
/Thomas
Senast redigerad av 1 Funk, redigerad totalt 14 gånger.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
-
danne5
- Entusiast

Dammsuga och rengör hela interiören noga! Du kan också testa med ättika över natten! Detta tillsammans borde nog ta bort det mesta! 
Senast redigerad av 1 danne5, redigerad totalt 14 gånger.
- Kapten Haddock
- Entusiast

Instämmer, nästa instans som kommer behövas för att få bort lukten helt, om ens det är att köra den med ozonaggregat över natten, kan du kanske få hyra hos nån rekondare.
MVH/
MVH/
danne5 skrev:Dammsuga och rengör hela interiören noga! Du kan också testa med ättika över natten! Detta tillsammans borde nog ta bort det mesta!
Senast redigerad av 1 Kapten Haddock, redigerad totalt 14 gånger.
-
Andyah
- Medlem
kolla så det inte ligger nån gran under nått säte elr på nån annan tokig plats om stanken är kvar länge^^
Senast redigerad av 1 Andyah, redigerad totalt 14 gånger.
-
Fish
- Ny Medlem
Har genomsökt det som går att leta i, dvs under säten, baksäte, mattor, handskfack, bagageutrymmen, under mattan bak, reservhjulsbalja osv. Inga mer granar... Provade på vinst och förlust lite yocco air, men det verkade ju funka sådär... Har lånat en Kärscher klädsel/matt tvätt dock ej hetvattens och ska suga ur hela bilen. Funkar inte det så har jag faktiskt tillgång till en ozonmaskin också... Fick med nått medel till tvätten som heter teppex eller dyligt.. Nån som vet om det funkar? Risken är ju att stanken även sitter i innertaket. Hur gör man med det utan att dränka skiten så det lossnar? Kan det funka med en såndär AC rengöring? Dödar det odörer? Jag önskar livet ur alla som brukar wunderbaums! Vad är det för fel på doften av en välstädad bil endast? Jag vill ju döda lukten, inte täcka över den med annan doft.
- fisher91
- Trogen Medlem

Jag skulle använda ångmaskin till taket. blir väldigt lite vatten och dödar bakterier, odörer.
Men kör inte för länge på 1 ställe så limmet lossnar.
Sen ditt skriv sett att alla med WB borde dö, passar inte det här forumet.
Men kör inte för länge på 1 ställe så limmet lossnar.
Sen ditt skriv sett att alla med WB borde dö, passar inte det här forumet.
Senast redigerad av 1 fisher91, redigerad totalt 14 gånger.
Automatlådor
-
danne5
- Entusiast

Fisher91: Jag tror knappast att han menade rakt att alla som använder WB borde dö! Jag tror snarare att han använde det för att få lite mer ''kraft'' i sitt uttalande om att han inte gillar WB 
-
Fish
- Ny Medlem
Exakt så som danne5 skriver menar jag. Klart jag inte vill avliva folk. Jag bara förstår inte hur man kan tycka det luktar gott... Tacksam för tipsen iaf 
- Funk
- Moderator

Det kan ju inte vara Wunderbaum om det sitter så. Problemet för dem som gillar granarna är ju att dom inte luktar så länge och får bytas ut hela tiden...
/Thomas
/Thomas
Senast redigerad av 1 Funk, redigerad totalt 14 gånger.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
- D4N1EL
- Medlem
Få ur wunderbaum stank.
Tror som Funk att det kan ha varit nåt annat.
Finns ju en drös doftgrejer som kopplas till ventilation alt luktdressing som kladdas lite varstans. Tror på galet seriös interiörstädning typ förra-ägaren-hade-hund-städning; från rutor, innertak och klädsel ända ner till reservhjulet typ...
Finns ju en drös doftgrejer som kopplas till ventilation alt luktdressing som kladdas lite varstans. Tror på galet seriös interiörstädning typ förra-ägaren-hade-hund-städning; från rutor, innertak och klädsel ända ner till reservhjulet typ...
Senast redigerad av 1 D4N1EL, redigerad totalt 14 gånger.
-
werner
- Ny Medlem
Bara en galen tanke, om förra ägaren haft hund i bilen, vi vet alla hur en våt hund luktar. Kan dom ha stoppat en sån där kula som man lägger i dammsugaren i ventilatonsystemet för att dölja odören.
Har inte haft gran i nån bil på 40 år, men inte För hundra gubbar satt doften i så länge.
Lycka till och skriv hur det går.
Har inte haft gran i nån bil på 40 år, men inte För hundra gubbar satt doften i så länge.
Lycka till och skriv hur det går.
Senast redigerad av 1 werner, redigerad totalt 14 gånger.
-
werner
- Ny Medlem
Kul, jag skrev fxn och det blev järnspikar 
-
Fish
- Ny Medlem
Har inte hittat några bevis på någon hund iaf... Bilen va inte städad när jag hämtade den, inget hundkladd på rutor, dock gammalt äckligt vanligt rut "flöt"... Inga hundhår heller. Dock en vidrig "Ed Hardy" gran med döskalle och flammor
Ja jag ska städa den igen, putsa rutor, klädseltvätta och ev ozonbehandla den. Nåt bra tips på medel som tar bort ev gammal interiördressing från typ brädan? Ös på med tips grabbar/jäntor.. Ut ska lukten iaf 
-
werner
- Ny Medlem
Sätt på fläkten förfullt och dit med näsan och sniffa
- D4N1EL
- Medlem
Få ur wunderbaum stank.
Hehe, menade inte att det varit hund i bilen... men att städa lika grundligt som om det varit det menade jag 
Senast redigerad av 1 D4N1EL, redigerad totalt 14 gånger.
- MattisH
- Trogen Medlem

Vad är bättre än en modell större till garaget 
Hängde en sådan i farsans garage som sitter ihop med huset... Luktade i hela huset
Dom var måttligt roade.. (10 år sedan när man var ung
)

Ett ozonaggregat borde väl dra ur doft även ur doftkulor om det skulle finnas någonstan?
Hängde en sådan i farsans garage som sitter ihop med huset... Luktade i hela huset

Ett ozonaggregat borde väl dra ur doft även ur doftkulor om det skulle finnas någonstan?
Senast redigerad av 1 MattisH, redigerad totalt 14 gånger.
Suzuki Grand Vitara 2008
Toyota Auris Hybrid 2013
Toyota Auris Hybrid 2013
- jujimbo
- Entusiast

Wunderbaum finns ju även som doftspray, dom kan ha sprayat nåt sånt.
Sen vet jag att det finns doftsatta kupefilter och vissa firmor som gör service på bilar sprayer doftspray på kupefilter vid service.
Inget fel på Wunderbaum, trevliga folk som jobbar där på fabriken
passerar den flera gånger i veckan.
Sen vet jag att det finns doftsatta kupefilter och vissa firmor som gör service på bilar sprayer doftspray på kupefilter vid service.
Inget fel på Wunderbaum, trevliga folk som jobbar där på fabriken
Senast redigerad av 1 jujimbo, redigerad totalt 14 gånger.
- Perra83
- Entusiast

Ättika fungerar faktiskt. Det blir inte bra över en natt men det går.
Senast redigerad av 1 Perra83, redigerad totalt 14 gånger.
-
danne5
- Entusiast

Interiördressing och fett skulle jag ta bort med mirakelsvamp och ett bra rengöringsmedel!