Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Tvätta tyget i bilen med Grovis?
-
gnodan
- Medlem
Tvätta tyget i bilen med Grovis?
Jag har nämligen en grovis hemma och de står att den kan suga upp vatten eller funkar de så att en klädestvätt sprutar ut samtidigt som den drar in vattnet?
Senast redigerad av 2 gnodan, redigerad totalt 14 gång.
Anledning: Förtydligade rubriken //Grief
Anledning: Förtydligade rubriken //Grief
- Funk
- Moderator

Re: Tyg tvätt i bilen
En klädseltvätt sprayar också, men inte nödvändigtvis samtidigt... Man kan alltså använda en vanlig våtdammsugare om man bara skaffar en bra trycksputa att spraya kem och rent vatten med.
/Thomas
/Thomas
Senast redigerad av 1 Funk, redigerad totalt 14 gånger.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
-
gnodan
- Medlem
Okej men de funkar väl med en vanlig blomspruta eller är de för dåligt tryck i dem? Hur ska jag gå till väga då med en grovis? Blanda en spruta med kemikalier och vatten och spruta på sen gnugga med borsta eller så? Sen en spruta med vanligt vatten och spruta på innan jag suger upp allting med grovisen? Eller?:)
Senast redigerad av 1 gnodan, redigerad totalt 14 gånger.
- Logan
- Entusiast

- Kontakt:
En fördel brukar vara sådan spruta du pumpar upp lyfttryck i blir roligare för handen än att pumpa 2000gånger
o dom kan du få billigt
59-99kr
o vill du ha något som håller för flera år framåt blir det dyrare.
men för säten räcker det bara att duscha på med valfri spruta
så länge medlet landar på ytan sedan suga upp det är inte så ofta det krävs skrubbning
efterspruta med vatten är inte alltid nödvändigt om tyget i fråga inte har vart enormt smutsigt
många medel för tyg är eko nedbrytbara så dom försvinner så vatten inte är behövligt.
Men igen sådan här
http://www.sneckenstrom.se/shop/32668/a ... 8bd94d.jpg
kommer du långt med o dom ligger på runt 90kr
dock inget för avfettning
o dom kan du få billigt
59-99kr
o vill du ha något som håller för flera år framåt blir det dyrare.
men för säten räcker det bara att duscha på med valfri spruta
så länge medlet landar på ytan sedan suga upp det är inte så ofta det krävs skrubbning
efterspruta med vatten är inte alltid nödvändigt om tyget i fråga inte har vart enormt smutsigt
många medel för tyg är eko nedbrytbara så dom försvinner så vatten inte är behövligt.
Men igen sådan här
http://www.sneckenstrom.se/shop/32668/a ... 8bd94d.jpg
kommer du långt med o dom ligger på runt 90kr
dock inget för avfettning
Senast redigerad av 1 Logan, redigerad totalt 14 gånger.
The passions is what drives the art. Detailing for life
- Funk
- Moderator

Re: Tvätta tyget i bilen med Grovis?
Min erfarenhet är att man behöver skölja med rent vatten efter kem på de flesta klädslar om man inte vill få fläckar... Som regel kör jag 1x kem, gnugga, 2x vatten.
/Thomas
/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse