Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Lämna in för rostlagning, ytrost

Oljebyten, service, rostlagning
Användarvisningsbild
ostkroken
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1223
Blev medlem: 04 jun 2013 20:44
Ort: Östhammar

Re: Lämna in för rostlagning, ytrost

Inlägg av ostkroken » 13 sep 2013 08:02

Grief skrev:Ingen nämnd, ingen klämd - men resultatet var bedrövligt. Lacken var ganska okej, men arbetet omkring, demontering av detaljer, och efterarbetet hade en blind schimpans troligtvis gjort bättre.

Solskydden var monterade åt fel håll, lister satt inte fast och lossnade under hemfärden, sönderbrutna plastdetaljer som man tvingat på plats, klarlacksdamm på hela backluckan, hål i innertaket efter sluntna skruvmejslar, bulor i taket efter bortmontering av takräcken osv osv... och alltid den där dåliga attityden när man kommer tillbaka, istället för att fixa lånebil och bara lösa problemet så skulle det argumenteras och krånglas i evinnerlighet.

Med tanke på hur vår genomsnittliga bilpopulation ser ut förstår jag att lackfirmorna tror de kan komma undan med skitjobb - många ser inte hur kasst jobb de gör. Tur vi pedanter finns som håller kraven uppe lite iaf.

Yrkesstolthet? Njaaaaaaaaa...
Huggormars avföda vad tråkigt! På en 1 år gammal bil dessutomo.. :evil:
Senast redigerad av 1 ostkroken, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Mattemaz
Medlem
Inlägg: 340
Blev medlem: 28 apr 2013 21:00
Ort: Alingsås

Re: Lämna in för rostlagning, ytrost

Inlägg av Mattemaz » 14 sep 2013 12:47

Blir ju mörkrädd när jag läser detta :o
Har planer på att lämna in min bil och få min vinge och baklucka och bakdörr lackade.
Men tror jag ska kolla upp lämplig firma ordentligt innan det blir lack. Detta vill man ju absolut inte vara med om.
Senast redigerad av 1 Mattemaz, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
ostkroken
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1223
Blev medlem: 04 jun 2013 20:44
Ort: Östhammar

Re: Lämna in för rostlagning, ytrost

Inlägg av ostkroken » 14 sep 2013 13:09

Mattemaz skrev:Blir ju mörkrädd när jag läser detta :o
Har planer på att lämna in min bil och få min vinge och baklucka och bakdörr lackade.
Men tror jag ska kolla upp lämplig firma ordentligt innan det blir lack. Detta vill man ju absolut inte vara med om.
Vart bor du? =)

Skriv svar