Smurfa runt lite här bland trådarna kommer du få svar på många frågor. Annars är det bara dela med dig av dina funderingar.
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Vilka är vi ?
- Stupid-Flanders
- Trogen Medlem

Re: Vilka är vi ?
Välkommen
Smurfa runt lite här bland trådarna kommer du få svar på många frågor. Annars är det bara dela med dig av dina funderingar.
Senast redigerad av 1 Stupid-Flanders, redigerad totalt 14 gånger.
Black isn't a color, it's a part time job!
- _norrland_
- Medlem
- Kontakt:
Detta har jag glömt
Namn : Christoffer
Ålder : född 87
Bor : Umeå
Jobb : Egenföretagare inom bilvård
Kör : Inget för tillfället.
Intressen : Främst bilar!
När det kommer till musik så är jag lite av en allätare.
Ja det var ju en liten presentation iallfall
Namn : Christoffer
Ålder : född 87
Bor : Umeå
Jobb : Egenföretagare inom bilvård
Kör : Inget för tillfället.
Intressen : Främst bilar!
När det kommer till musik så är jag lite av en allätare.
Ja det var ju en liten presentation iallfall
Senast redigerad av 1 _norrland_, redigerad totalt 14 gånger.
-
mattiass
- Ny Medlem
Hallå!
Blev medlem här tack vare att mitt bilvårdsintresse har börjat blivit rätt stort nu!
Vet inte hur jag ska presentera mig men här här ni lite info..
Namn: Mattias Olofsson
Bil: Volvo 855 T5 -95
Ålder: 19
Bor: Bollnäs
Jobb: Arbetssökande!
Familj: Sambo och en dotter
Intressen: Familjen, bilar och bilvårdsintresset växer med en jäkla fart.
Blev medlem här tack vare att mitt bilvårdsintresse har börjat blivit rätt stort nu!
Vet inte hur jag ska presentera mig men här här ni lite info..
Namn: Mattias Olofsson
Bil: Volvo 855 T5 -95
Ålder: 19
Bor: Bollnäs
Jobb: Arbetssökande!
Familj: Sambo och en dotter
Intressen: Familjen, bilar och bilvårdsintresset växer med en jäkla fart.
Senast redigerad av 1 mattiass, redigerad totalt 14 gånger.
- carina
- Moderator

- Kontakt:
Hasse du tog orden ifrån mej!!!! 
Välkommen MAttiass!!
Hoppas din sambo har överseende med ditt intresse...för nu kommer du dras ner i polerträsket...
Du kommer polera kylskåp,duschkabiner...och dotterns barnvagn!
Välkommen MAttiass!!
Hoppas din sambo har överseende med ditt intresse...för nu kommer du dras ner i polerträsket...
Senast redigerad av 1 carina, redigerad totalt 14 gånger.
-
mattiass
- Ny Medlem
Tackar! Haha ska komma ihåg detHasse skrev:Hej mattiass och välkommen till forumet.
Trevlig bil du har, hoppas vi får se lite bilder på den sen.![]()
Såg att du bodde i Bollnäs, då ska du akta dig för Nisse här på forumet, det kan bli dyrt annars.
Haha, förra sommaren när jag polerade bilen blev hon otålig och ringde en gång i timmen och fråga om jag var klar snartcarina skrev:Hasse du tog orden ifrån mej!!!!
Välkommen MAttiass!!
Senast redigerad av 1 mattiass, redigerad totalt 14 gånger.
-
lindell90
- Medlem
Namn: Emil Lindell
Ålder: Varierar från år till år. Blir 20 i år.
Kör: Solidsvart Saab 900 från -97
Bor: Tollarp utanför Kristianstad, Skåne. Kungsbacka till hösten när det är dags att plugga.
Jobbar: Som konstruktör på Svabo Kaross. http://www.svabo.se
Familj: Mamma, Pappa, yngre bror och syster
Intresseen: Putsa och greja med bilen, hänga här på bilvårdsforum eller spela TV-spel
Äter helst: Mammas hemma lagade mat.
Dricker: Cola, Kaffe och Juice
Lyssnar på: Allt utom jazz, Death Metal, och annat skrikande.
Gillar: Folk som uppskattar att man har bra puts på bilen.
Ogillar: Folk som måste känna på lacken trots den är smutsig.
Ålder: Varierar från år till år. Blir 20 i år.
Kör: Solidsvart Saab 900 från -97
Bor: Tollarp utanför Kristianstad, Skåne. Kungsbacka till hösten när det är dags att plugga.
Jobbar: Som konstruktör på Svabo Kaross. http://www.svabo.se
Familj: Mamma, Pappa, yngre bror och syster
Intresseen: Putsa och greja med bilen, hänga här på bilvårdsforum eller spela TV-spel
Äter helst: Mammas hemma lagade mat.
Dricker: Cola, Kaffe och Juice
Lyssnar på: Allt utom jazz, Death Metal, och annat skrikande.
Gillar: Folk som uppskattar att man har bra puts på bilen.
Ogillar: Folk som måste känna på lacken trots den är smutsig.
Senast redigerad av 1 lindell90, redigerad totalt 14 gånger.
- jujimbo
- Entusiast

Hej håller med dig,att folk inte kan låta bli att talla på lacken 
Senast redigerad av 1 jujimbo, redigerad totalt 14 gånger.
-
lindell90
- Medlem
har flerar repor som är 25cm(!) långa på ett ställe och ca 10cm på ett annat. Syns hyggligt på svart biljujimbo skrev:Hej håller med dig,att folk inte kan låta bli att talla på lacken
Senast redigerad av 1 lindell90, redigerad totalt 14 gånger.
- carina
- Moderator

- Kontakt:
mattiass skrev:Tackar! Haha ska komma ihåg detHasse skrev:Hej mattiass och välkommen till forumet.
Trevlig bil du har, hoppas vi får se lite bilder på den sen.![]()
Såg att du bodde i Bollnäs, då ska du akta dig för Nisse här på forumet, det kan bli dyrt annars.Var på BBV senast för några dagar sedan och köpte fireglaze och några trissor
och bilder på bilen kommer komma upp efter att jag har rekondat klart den, köpte den i höstas och den var väl inte i finaste skick då. Blir väl lite "för och efter" bilder sen.
Haha, förra sommaren när jag polerade bilen blev hon otålig och ringde en gång i timmen och fråga om jag var klar snartcarina skrev:Hasse du tog orden ifrån mej!!!!
Välkommen MAttiass!!
-
Knicklas
- Ny Medlem
Första inlägget!
Namn: Nicklas Karlsson
Ålder: snart 33 vårar...!
Bor: Villa i Karlskoga
Kör: V70 2,5T -05 i några dagar till. Hämtar sedan ut en sprakande ny V70 2,4D Summum, Caspian Blue metallic. Ska bli spännande att för första gången se färgen på riktigt!!!
Familj: Fru (sedan snart ett år) och två små härliga killar (5,5 resp 2 år).
Yrke: Försäljningsingenjör i Örebro
Intressen: Galet intresserad av det mesta som drivs av en motor, vare sig det är en snöslunga eller en Porsche! Familjen, huset, spela gitarr...
Dröm: Att nån gång bygga en AC Cobra!
Äter helst: Karins älgstek med potäter och svartvinbärsgelé. Jisses vad gott!
Dricker helst: En liter mjölk om dagen.
Musik: Allätare bara det är bra...
Favoritplatser: Bruksvallarna (Härjedalen), Bödabukten (Öland), Bangtao Beach (Thailand), Playa Del Carmen (Mexiko).
Trivs: Ja, med livet i största allmänhet!
Ogillar: Hänsynslösa människor!
Namn: Nicklas Karlsson
Ålder: snart 33 vårar...!
Bor: Villa i Karlskoga
Kör: V70 2,5T -05 i några dagar till. Hämtar sedan ut en sprakande ny V70 2,4D Summum, Caspian Blue metallic. Ska bli spännande att för första gången se färgen på riktigt!!!
Familj: Fru (sedan snart ett år) och två små härliga killar (5,5 resp 2 år).
Yrke: Försäljningsingenjör i Örebro
Intressen: Galet intresserad av det mesta som drivs av en motor, vare sig det är en snöslunga eller en Porsche! Familjen, huset, spela gitarr...
Dröm: Att nån gång bygga en AC Cobra!
Äter helst: Karins älgstek med potäter och svartvinbärsgelé. Jisses vad gott!
Dricker helst: En liter mjölk om dagen.
Musik: Allätare bara det är bra...
Favoritplatser: Bruksvallarna (Härjedalen), Bödabukten (Öland), Bangtao Beach (Thailand), Playa Del Carmen (Mexiko).
Trivs: Ja, med livet i största allmänhet!
Ogillar: Hänsynslösa människor!
Senast redigerad av 1 Knicklas, redigerad totalt 14 gånger.
- Marxus
- Medlem
Välkommen hit Nicklas 
Senast redigerad av 1 Marxus, redigerad totalt 14 gånger.
Ta ut glädjen i förskott! Det värsta som kan hända är att du var glad i onödan.
-
JowMbla
- Medlem
Johan heter jag bor på södra Öland är 37 år och egen företagare, familj med villa men inget garage 
Har läst på forumet ungefär en månad för att jag under perioder får nästan sjukliga infall på olika projekt
(Senast projektet innan detta var vårat saltvattenakvarium där jag under ett års tid nästan spenderade all ledig tid på saltvattensguiden.se) men när detta nu funkar ganska bra måste jag hitta någonting nytt och då faller lotten på att polera bilar!!!
Egentligen är det helt ofattbart att det kan bli polera bilar som blir nästa projekt för under alla år har biltvätt osv. varit väldigt åtsidosatt i min prioritering men känslan att ha en ren och polerad bil är för tillfället väldigt stark. Har sedan tidigare en Cyclokopia liggande och har hunnit beställa 2 ggr ifrån BBV, lite avfettning, shampoo, trissor, polermedel, mf-dukar osv. Har även lagt 2 helger på att tvätta & polera mina bilar en V70 och jobb bilen en Jumpy, det blir ju bra blankt och fint men för att ta det till nästa nivå (ta bort repor) så har jag även beställt en roterande maskin som jag väntar med spänning på
för att se hur det blir.
Mitt största problem just nu är att det inte går att läsa sig till praktisk erfarenhet och man vill ju inte göra helt fel ifrån början så därför undrar jag om det är någon i Kalmartrakten som polerar och som kan tänka sig att ta emot ett litet besök.
Har läst på forumet ungefär en månad för att jag under perioder får nästan sjukliga infall på olika projekt
Egentligen är det helt ofattbart att det kan bli polera bilar som blir nästa projekt för under alla år har biltvätt osv. varit väldigt åtsidosatt i min prioritering men känslan att ha en ren och polerad bil är för tillfället väldigt stark. Har sedan tidigare en Cyclokopia liggande och har hunnit beställa 2 ggr ifrån BBV, lite avfettning, shampoo, trissor, polermedel, mf-dukar osv. Har även lagt 2 helger på att tvätta & polera mina bilar en V70 och jobb bilen en Jumpy, det blir ju bra blankt och fint men för att ta det till nästa nivå (ta bort repor) så har jag även beställt en roterande maskin som jag väntar med spänning på
Mitt största problem just nu är att det inte går att läsa sig till praktisk erfarenhet och man vill ju inte göra helt fel ifrån början så därför undrar jag om det är någon i Kalmartrakten som polerar och som kan tänka sig att ta emot ett litet besök.
Senast redigerad av 1 JowMbla, redigerad totalt 14 gånger.
- carina
- Moderator

- Kontakt:
Välkommen Johan!!!
Bilpolering är MYCKET bättre är akvarium
Det du kan göra för att prova polerande är att åka till en skrot och se om dom kan "donera" en huv/skärm/bagagelucka av obestämd kvalite för att ha nåt att provköra på.
När jag började med roterande hade jag "tur" som hade svärfars vita bil hemma... provade lite sakta på den tills man kände hur den uppförde sig...sen var det bara att vräka på, fast man fick sansa sig när man kom till plast....
Haka på när det blir träffar här på forumet med.... man lär sig MASSOR!!!!
Bilpolering är MYCKET bättre är akvarium
Det du kan göra för att prova polerande är att åka till en skrot och se om dom kan "donera" en huv/skärm/bagagelucka av obestämd kvalite för att ha nåt att provköra på.
När jag började med roterande hade jag "tur" som hade svärfars vita bil hemma... provade lite sakta på den tills man kände hur den uppförde sig...sen var det bara att vräka på, fast man fick sansa sig när man kom till plast....
Haka på när det blir träffar här på forumet med.... man lär sig MASSOR!!!!
-
Benighted
- Medlem
Välkommen Johan...
Trevligt med en saltis till här på BVF
antar att det är två hobbys som tilltalar samma typ av människor, lite lagom besatta typer 
Tror du kommer trivas kanon här, måste säga att det är det trevligaste forumet jag varit på hittills i.a.f.
Lycka till med det roterande, har precis själv börjar lite lätt pilla med det, det är lite annan kraft i det helt klart, men är man bara försiktig så verkar det inte allt för farligt, men det bygger upp värme SNABBT
Hehe Carina, vet inte vilket som är mer beroendeframkallande mellan att få blanka bilar eller lysande koraller, men båda är allvarligt skadliga för den mentala hälsan och plånboken
Sen håller jag med om att köpa eller få en begagnad motorhuv är otroligt nyttig träning, där kan man experimentera med allt ifrån polering till lackreparationer och våtslipning utan att riskera bilen sin..
/Jani
Trevligt med en saltis till här på BVF
Tror du kommer trivas kanon här, måste säga att det är det trevligaste forumet jag varit på hittills i.a.f.
Lycka till med det roterande, har precis själv börjar lite lätt pilla med det, det är lite annan kraft i det helt klart, men är man bara försiktig så verkar det inte allt för farligt, men det bygger upp värme SNABBT
Hehe Carina, vet inte vilket som är mer beroendeframkallande mellan att få blanka bilar eller lysande koraller, men båda är allvarligt skadliga för den mentala hälsan och plånboken
/Jani
Senast redigerad av 1 Benighted, redigerad totalt 14 gånger.
/Jani
- mortil
- Moderator

- Kontakt:
Välkommen Johan.. akvarier är jäkligt najs
har 2 st hemma fast med ciklider då jag inte ids med att hålla på med saltvatten
va har du för egen firma ?
Carina: akvarier är vääääldigt trevligt så nu får du va snäll
Senast redigerad av 1 mortil, redigerad totalt 14 gånger.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..
-
JowMbla
- Medlem
Tack ska ni ha, har ju läst här en del innan jag presenterar mig och det verkar ju som ni säger vara ett väldigt trevligt forum (precis som SVG) med mycket kunnigt folk. Jo jag driver sedan ca 12 år en liten traditionell radiohandel med huvudsaklig inriktning mot tv, parabol osv.
Senast redigerad av 1 JowMbla, redigerad totalt 14 gånger.
-
Göran
- carina
- Moderator

- Kontakt:
Ja ja då Mortilmortil skrev:Välkommen Johan.. akvarier är jäkligt najshar 2 st hemma fast med ciklider då jag inte ids med att hålla på med saltvatten
va har du för egen firma ?
Akvarie är jättefint och trevligt
Maken hade ett en gång...märk väl...MAKEN...inte jag!!!
Och vem fick fiska upp döa fiskar??? Inte var det han iallafall!!!!
Bodde i lägenhet under den tiden och det var lagom roligt när de skulle bytas vatten och göras rent.... det var ju vatten överallt!!!!
Men jag håller med...ett akvarium som det ligger en massa timmar bakom är fint..!!!
Var jag snäll nu?????
-
Frodda
- Ny Medlem
Namn: Fredrik Lindh
Ålder: 31
Bor: Villa i Sövde(nej inte skövde)
Kör: En Subaru Legacy boxer diesel med sportpaketet, rent ny bil.
Samt Wolkswagen Touran helt ny.
Familj: Fru , och barn på intågande, en blandrottis, och 2 katter.
Yrke: Fastighets förvaltare
Intressen: Sport, natur, fiske, pula lite med huset, givetvis nya intresset polering.. ;-)kan polera de mesta ju ?!
Dröm: Att nångång få ha en Ford mustang av model äldre 67 kanske, stående på uppfarten tillsammans med nån riktigt tung glidar hoj, fatboy stil.
Äter helst: Grillat marinerat vildsvin, vansinnigt gott, med potatisgratäng och en öl/ glas vin.
Dricker helst: Vatten/whiskey
Musik: Hårt är bra! In flames, evergrey, soilwok för nämna några
Favoritplatser: Coral Island (Thailand), Sövde sjön, bingsmarken vid abbekås.
Trivs: Helt ok! vill ha mer tid över för egna aktiviteter
Ogillar: Människor som inte vet vad respekt är, som har svårt skilja på mitt o ditt.
Övrigt;
Andra inlägget här =)
Intresset för bilar allmänt har väckts, har alltid varit 2 hjulingar tidigare.
Fick min subaru lackkonserverad av Jill på Hellbergs bil vård och det blev super!
Och tänkte jag vill lära mig mer, sagt och gjort köpte en del saker o är redan i gång för fulla muggar..
Med ett STORT tack för all hjälp av Jill hon förklarar för mig så jag förstår vad ni alla pratar om
Ålder: 31
Bor: Villa i Sövde(nej inte skövde)
Kör: En Subaru Legacy boxer diesel med sportpaketet, rent ny bil.
Samt Wolkswagen Touran helt ny.
Familj: Fru , och barn på intågande, en blandrottis, och 2 katter.
Yrke: Fastighets förvaltare
Intressen: Sport, natur, fiske, pula lite med huset, givetvis nya intresset polering.. ;-)kan polera de mesta ju ?!
Dröm: Att nångång få ha en Ford mustang av model äldre 67 kanske, stående på uppfarten tillsammans med nån riktigt tung glidar hoj, fatboy stil.
Äter helst: Grillat marinerat vildsvin, vansinnigt gott, med potatisgratäng och en öl/ glas vin.
Dricker helst: Vatten/whiskey
Musik: Hårt är bra! In flames, evergrey, soilwok för nämna några
Favoritplatser: Coral Island (Thailand), Sövde sjön, bingsmarken vid abbekås.
Trivs: Helt ok! vill ha mer tid över för egna aktiviteter
Ogillar: Människor som inte vet vad respekt är, som har svårt skilja på mitt o ditt.
Övrigt;
Andra inlägget här =)
Intresset för bilar allmänt har väckts, har alltid varit 2 hjulingar tidigare.
Fick min subaru lackkonserverad av Jill på Hellbergs bil vård och det blev super!
Och tänkte jag vill lära mig mer, sagt och gjort köpte en del saker o är redan i gång för fulla muggar..
Med ett STORT tack för all hjälp av Jill hon förklarar för mig så jag förstår vad ni alla pratar om
Senast redigerad av 1 Frodda, redigerad totalt 14 gånger.