Och ursäkta men spelar ingen roll hur fin en yaris än skulle va så kommer den inte in på min tomt
Vart och kollat på en corsa en fiesta och en clio. och alla var riktiga sunk bilar!
Blir nog en tur till borås nästa helg

KIA cee´d 1.6CRDi SW Komf-13

Jag förstår din far precis...efter två Fordar på 90-talet så har det bara blivit Subaru för mig...Kvalitetsbil med stort KDaniel N skrev:Toyota är lite dyrare för samma årsmodell men det får du ju igen med råge när det är dags att sälja.
Men vet exempelvis att det såldes en Toyota Yaris 2003 års modell, 12000 mil med fyra dörrar och AC förra veckan för 34 000:- så de går att finna för vettiga pengar.
Jag har en hel del erfarenhet av Ford då min Far haft åtskilliga, de har som äldst varit 4 år gamla vid inköp med full servicehistorik. Reparationerna har varit MÅNGA, exempelvis har han bytt hjullager titt som tätt känns det som. Den sista i raden var en Mondeo 2007a men nu har han äntligen kommit fram till att det aldrig blir någon mer Ford. Ford har andra fördelar men kvalitetsmässigt är de en bra bit efter de bästa.

Varför inte en Yaris? Den skulle komma in på min tomt betydligt snabbare än den Skoda ni har nu!!?SAABninefive skrev: Och ursäkta men spelar ingen roll hur fin en yaris än skulle va så kommer den inte in på min tomt![]()

Hehe det med yaris är rent utseende mässigt för min delManor skrev:Varför inte en Yaris? Den skulle komma in på min tomt betydligt snabbare än den Skoda ni har nu!!?SAABninefive skrev: Och ursäkta men spelar ingen roll hur fin en yaris än skulle va så kommer den inte in på min tomt![]()
Vad tror du om denna?
http://www.blocket.se/helsingborg/Honda ... ?ca=11&w=3

Ja båda dom där skulle jag kunna tänka mejjujimbo skrev:lite godis från Italia![]()
http://www.blocket.se/malmo/Alfa_Romeo_ ... ?ca=15&w=3 bara att pruta på priset
http://www.blocket.se/goteborg/Fiat_Sti ... ?ca=15&w=3 racer

Me like =)Manor skrev:Opel Corsan så riktigt fin ut...och nog känns väl Opel roligare än Ford.

Nej, nej. nej...ingen fransk bil...då går du ur askan i elden. Det enda jag har haft som var sämre än min andra Ford var en Peugeot. Den köptes ny, men var en riktig skitbil helt ärligt. Skön att köra och gick bra...men hållbarheten var inget att skryta om direkt.SAABninefive skrev:...RenaLut clio
Nån som ändrat i annonsen för mina ögon tyckte det stod -01 och därav mina 10 årManor skrev:Nu var ju de länkade bilarna bara 7-8 år gamla och inte 10 årFenix skrev: Du kan tänka dig en 10 år gammal Ford men inte en 12 år gamma l Toyota![]()
Vill hävda att en 12 år gammal Toyota är driftsäkrare alla dagar i veckan än 10-årig Ford.
Det finns ett problem med japanska bilar och det är rost...så åldern på bilen är ju säkert också av intresse.
Du kanske skulle kolla på en Ford Ka ändå...billiga i inköp och drift...i vår sitter det en stötstångsmotor så någon kamrem behöver man inte grubbla på.