Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Mitt liv som människa och bilägare på gott och ont

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Re: Mitt liv som människa och bilägare på gott och ont

Inlägg av Nisse » 05 mar 2010 21:37

Kommer ihåg det som det vore igår...det var nog 1978 så det var några år sedan...det var på den tiden vi unga var bilburna och inte som idag datorbundna....jag låg i en karavan på säkert en 50tal bilar som åkte runt..runt...runt på stan...för det gjorde man på den tiden...soppan var ganska billig så det gick för sig att bo i bilen under en helg... :lol:

Nå väl...vi låg bakom en vit Opel Kapitän 1960-64 som vinglade rätt kraftigt....och efter några varv så tappade föraren kontrollen och körde rätt in i en björk...det tog inte många minuter föränn polisen var på plats och grep föraren som var väldigt ostabil eftersom denna druckit för mycket sprattelvatten....dagen efter så var bilen ute i lokaltidningen.... :roll:

Det har man lärt sig med tiden att alkohol och bilkörning inte skall förenas.... ;)

Don´t drink and drive !! :jeps
Senast redigerad av 1 Nisse, redigerad totalt 14 gånger.
MVH Nisse

Bild

MAX

Inlägg av MAX » 05 mar 2010 22:30

Nisse skrev:Kommer ihåg det som det vore igår...det var nog 1978 så det var några år sedan...det var på den tiden vi unga var bilburna och inte som idag datorbundna....jag låg i en karavan på säkert en 50tal bilar som åkte runt..runt...runt på stan...för det gjorde man på den tiden...soppan var ganska billig så det gick för sig att bo i bilen under en helg... :lol:

Nå väl...vi låg bakom en vit Opel Kapitän 1960-64 som vinglade rätt kraftigt....och efter några varv så tappade föraren kontrollen och körde rätt in i en björk...det tog inte många minuter föränn polisen var på plats och grep föraren som var väldigt ostabil eftersom denna druckit för mycket sprattelvatten....dagen efter så var bilen ute i lokaltidningen.... :roll:

Det har man lärt sig med tiden att alkohol och bilkörning inte skall förenas.... ;)

Don´t drink and drive !! :jeps
Helt riktigt Nisse alldrig någosinn inte ens dagen efter ;)
eller som rockfolket sa hellre ball än knall 8-) http://www.youtube.com/watch?v=PIUe8TLdyqQ
max.
Senast redigerad av 1 MAX, redigerad totalt 14 gånger.

Göran

Inlägg av Göran » 18 jul 2010 12:02

Ser fram emot nya anekdoter! :mrgreen:
Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.

John Westerlund
Ny Medlem

Inlägg av John Westerlund » 18 aug 2010 20:02

underbara berättelser! :jeps
Senast redigerad av 1 John Westerlund, redigerad totalt 14 gånger.

MAX

Inlägg av MAX » 18 aug 2010 23:05

Göran skrev:Ser fram emot nya anekdoter! :mrgreen:
John Westerlund skrev:underbara berättelser! :jeps
Kul att det gillas :P
Var ju som sagt dags för besikting :? eller rättare sagt mandoms provet :P
nu var det ju även så här att jag hade hört talas om att det var tillåtet att provköra obesiktat till o från verkstad och vad är mer verkstad än en skola som heter verkstads teknisk :lol:

Så dagen före besiktningen tog jag helt sonika min bil till skolan :mrgreen: (skattad o trafikförsäkrad)men alla fall så låg bilparkeringen brevid skolbussarnas avsläpp av kunskapshungrade elever och naturligtsvis passade jag på att anlända samtidigt som bussarna släppte av elever,och stolt som en tupp klev man ur bilen med sina nyputtsade myggjagare och uppkavlade jack armar och passade på att sparka på däcket för att makera revir ;)

Fast enda reaktionen jag fick var från en pippinet flickelev som sa usch vilken ful bil du har,javisst svarade jag men inte lika ful som du fast vi kan väl hångla alla fall sa jag :brumm
ok så sa jag inte :mrgreen:
Men (alla fall vad jag ville säga ;) fast så här sa jag snäll som man är jaha vad har du för bil då ,har ingen svarade hon bra sa jag då har du ingen talan varpå hon fnyste åt mig och sa att hon hellre var utan bil än åkte i sånna där skrothögar :evil:

alla fall så var ju mina manliga skolkamrater mycket imponerade och tyckte att det var en fräsig kärra tom så dom lyckades tjata till sig skjuts ner på stan på lunch rasten vilket jag var lite tveksam till för den var ju inte besiktad som sagt men svag som man var av den tillfälliga berömelsen så ok men smutsa inte ner bilen för då jäklar :lol:

Men som sagt så var det ett ödes stiget beslut för vad händer trots att vi kommer körades på en huvudled jo naturligtvis kommer det en gammal gubbstrutt(säkert 40år)och dammar rakt in i min högra bakskärm tom så han som då satt bak vid högra bakskärmen flyttade sig(flög över)till västra sidan med ett stort brak,

Nu var goda råd dyra då jag blev riktigt rädd först för att baksätespassageraren hade gjort illa sig samt så var ju inte bilen besiktad,men stannade alla fall bilen och frågade killen i baksätet hur det gick och han var nog räddare än mig men det hade alla fall gått bra och inga brutna ben som tur var ;)

så jag klev ur bilen och gick fram till den här gamla :? gubben som stod ock ojade sig över att han fått en liten bula på kofångarn,det där är väl ingenting att oja sig över tänkte jag samtidigt som jag fick syn på min inbucklade bakskärm :evil:

Sen säger gubben är det inte högerregeln som gäller här,skulle inte tro det svarade jag då vägen jag kom på är en huvudled så felet är ditt,varpå gubben harklade sig och började prata om ifyllande av försäkringspapper men då jag körde obesiktat så harklade jag mig och sa att den lilla bulan han fick på kofångarn spelade väl ingen roll och min intryckta bakskärm(kvaddade)gjorde inte så mycket då jag alla fall skulle lacka om bilen så att blanda in försäkringen det tyckte jag var helt onödigt :lol:

Varpå gubben sken upp som en sol(det var ju hans fel)och bad om ursäkt varpå han satt sig i sin bil och pep iväg som en avlöning :brumm
Samtidigt som jag drog en lättnandes suck kan säga att jag kände mig som en riktig åsna som tagit bilen den dagen bara för att som sagt få glänsa lite på skolan,men det gick ju som sagt bra och inga personskador så det finns nog någon däruppe som håller ett öga på mig :P

Kan ju till-läggas att pasagerarna valda att gå tillbaka till skolan vilket jag åckså gjorde efter att smygit hem med bilen först och låst in den i garaget :P

sen blev det kväll och dags för en sista provstart innan besikting med kontroll av alla lampor blinkers tuta osv klockrent bara att vänta in domen(besiktingen) :jeps
Vaknar tidigt som attan då besiktingen är direkt på morgonen äter frukost och drar på mig mina lite finare kläder(helt nytvättade) då jag som sagt skulle besikta för första gången och få mitt godkännande som bilbyggare :mrgreen:

Gäller ju att vara i tid så jag åkte nog en timme tidigare för att värma upp bilen och vara säker på min plats i kön och turligt nog var jag först.så jag stövlade in på kundmottagningen för att anmälla min ankomst,och där satt åckså en gammal kvinna(ungefär 40)och sminkade sig samtidigt som hon frågade med en förförisk blick ;)

Och vad kan jag hjälp dig med då ehh jag ska besikta bilen svarade jag ,jaha har du registrerings beviset med dig då jajamensen sa jag och visade upp papperen varpå hon skrev lite papper som hon skickade iväg ut i vakumröret :shock: (hiteck :lol: )till besiktnings personalen sen fick jag betala och hon sa åt mig med en mördande blick nu kan du sätta dig i bilen och vänta på din dom :?

så skakande i hela kroppen tog jag plats bakom ratten och väntade och väntade och väntade säkert i fem minuter :nicka varpå porten öppnades och en ännu gamlare gubbe(säkert 50)pekade på lilla mig med sitt stora finger ahh tänkte jag nu eller alldrig samtidigt som jag vred på startnyckeln.

nönönönö inte fasiken startade bilen :( kände hur hela mitt liv raserades och kröp ner bakom ratten samtidigt som jag hörde gubben ropa till sina kollegor kom igen nu gubbar så skjuter vi igång bilen åt grabben så vi blir av med skrotet någon gång :lol:

sagt o gjort fick igång bilen med gubbarnas hjälp och blev indiregerad i besiktnings hallen och stoppad vid kontroll nr ett lysprovet :idea: Sätt på ljuset sa gubben vilket jag gjorde och han rev sig i huvet samtidigt som han plockade fram skruvmejseln och började skruva och skruva och skruva det händer ju inget sa han vad har du gjort med ställskruvarna frågade han inte vet jag svarade jag varpå han blev sur och sa verkar ju inte vara mycket du vet :oops: kliv ur bilen för nu ska det bromstestas sagt o gjort så under resten av besiktningen höll jag mig undan och började ångra mitt val av bil i stället för mc då det som sagt var mycket att hålla reda på när det gällde bilar som jag då inte hade en aning om :mrgreen:

Fick alla fall med mig en tipsrad bestående av massor med tvåor och ettor i bilen samtidigt som besiktingsgubbarna skrek åt mig håll ner kopplingen och lägg i tvåan och sedan släpper du upp kopplingen när vi säger till och kom inte tillbaka utan att åtgärdat ALLA fel för nu har vi ögonen på dig ;)

Max.
Senast redigerad av 1 MAX, redigerad totalt 14 gånger.

jaxpo
Medlem

Inlägg av jaxpo » 19 aug 2010 09:45

ha ha vilken underbar berättelse... :D vad hände med bilen?

//Johan
Senast redigerad av 1 jaxpo, redigerad totalt 14 gånger.

Gurkan
Medlem

Inlägg av Gurkan » 19 aug 2010 13:50

Tack för en härlig lektyr stund :D

Skriv svar