Låter riktigt bra, har faktiskt varit lite orolig över just kvalitéten på R-kopiorna men verkar inte vara något att oroa sig över mao.
Ja att klara sig från skador om man kommer i kontakt med kantsten med hjälp av däcken kan man nog se sig i stjärnorna efter. Det jag tänker på närmast är att till stugan så är det grusväg och på gammelbilen hade jag 17" där det inte fanns nån däckkant som skyddade, tyckte jag fick märken ganska omgående på dem. Var det jag funderar på om ett bredare däck kan avhjälpa lite, hört endel som klagat på att 225 är i smalaste laget på 8" men har inte sett det själv.
Vad gäller däck så betalar jag hellre nån hundring till om jag kan få ett däck som håller lite längre, det blir ju iaf 1500-2000 mil på en sommar. Har åkt Hankook och de fungerade helt ok, hängde med i drygt en sommar men då var det K-104. Hade en omgång Bridgestone S03 på gammeln och de höll drygt 2 somrar, däremot så var de redigt trögrullade.
Så i en kanske lite mysko logik är jag ute efter hållbarhet och bästa möjliga ekonomi i form av så lättrullat som möjligt för mina 18"are.
För övrigt så skiljer det 1800:- mellan Hankook K-110 och Michelin PS 3 i dimension 235/40-18 och för 225/40-18 skiljer det 1400:-. Hankook K-107 (finns inte i 235) är dyrare än K-110 och ska vara ett bättre däck om man får tro vad man läser, flera som klagar på 110 att det inte finns något som skyddar fälgkanten. Skiljer 912:- mellan K-107 och PS 3 i 225.
Så det skiljer inte så mycket i pris.
Tack för svaren.