Roligt med en Saab 99, en sån är jag ute efter själv

Ang. dörrarna så om det inte är allt för mycket rost så brukar det inte vara några problem att laga, ska själv göra det på min 900 när jag känner för det

Men om det är riktigt mycket eller om du inte känner för att laga dom så försök hitta ett par som är rostfria i samma färg så är det bara att byta
Sen det klickande ljudet ifrån v-lådan så tror jag nog inte heller att det är växellådan utan tror mer på någon drivknut, testa att lossa damasker och kolla hur det ser ut och fetta in det lite.
Om det skulle vara växellådan som är felet så skulle jag nog hellre byta ut lådan istället för att plocka isär den och byta drev. Har själv en 4-vxl låda i garaget som är isärplockad och där en kugg är borta + lite annat. Byta är inte så speciellt svårt heller, bara att lossa slavcylinder och plocka bort kopplingen. Sen sitter det ett gäng bult runt om lådan upp i motorblocket, sen är det bara att bryta isär dessa. Denna operation skulle kunna gå att göra med motorn i bilen om man har tillgång till lyft alt. smörjgrop och bara släppa ner motorn man måste då bara lossa en balk som går under motorn.
Gissar på att du har en 4-vxl låda ? Det finns en speciellt låda som var 4-vxl och går under namnet kokill, det är någon speciellt gjutning dom gjorde som är hållbarare än den de använde senare, så dessa lådor kan ibland vara eftertraktade för lite mer rejsigare byggen då man kan förstärka osv. Byter du låda så försök hitta en 5 vxl låda med 7:an primär så varvar den inte så mycket vid landsväg
Köper du den så grattis till en fin och trevlig bil, och bilder är ett måste
Jesper