Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Re: Parkeringsbeteende.

Skriv svar
Användarvisningsbild
rkoo
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 933
Blev medlem: 19 sep 2008 10:57
Ort: Stockholm

Re: Parkeringsbeteende.

Inlägg av rkoo » 21 apr 2009 21:26

Kan bara instämma. Så här är det... Måste vara något slags flockbeteende.
Eller så kan man ju iaf hoppas att bil nr 2 som ställer sig nära bil nr 1 på en i övrigt tom parkering gör det just för att han insett bil nr 1s tankesätt och därför hoppas att den ägaren är försiktig?
Senast redigerad av 1 rkoo, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Parkeringsbeteende.

Inlägg av Nisse » 21 apr 2009 21:33

Ja det där har jag tänkt på många gånger....
itället för att gå 200m så håller folk på att tränga sig in..backa om...har problem att komma ur bilen..slår upp dörren på en annan bil...kommer knappt ut när dom skall åka iväg... :roll:

Jag gör allt för att ställa min bil så långt bort som möjligt för att slippa få lacken repad av kundvagnar och ungar som slänger upp dörrar...och äldre människor som behöver öppna dörren 90 grader för att komma ur bilen...och värst är den äldre mannen 80+ som har 8000v och sin fru som står utanför bilen och viftar för att tränga sig in...

Skulle det finnas möjlighet att köra in i affären..så tror jag många skulle göra detta..

Jag ställer mig som sagt så långt ifrån som möjligt...och min sambo har jag också givit direktiv att göra det samma !! :D
Senast redigerad av 1 Nisse, redigerad totalt 14 gånger.
Bild
MVH Nisse

Användarvisningsbild
carina
Moderator
Moderator
Inlägg: 2001
Blev medlem: 15 feb 2009 18:14
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Parkeringsbeteende.

Inlägg av carina » 21 apr 2009 21:55

Kan bara hålla med!!!!
Och har ni tänkt på en annan sak som börjar göra mej ganska så frustrerad och om jag inte biter ihop kommer jag stå med i tidningen en dag; folk som går bakom bilarna när man backar ut på parkeringen!!!!!

Så gott som varje gång man ska backa ur på dom större parkeringarna,IKEA,Backaplan (göteborg),Biltema så ska det gå folk BAKOM bilen!!!
Dom ser att man börjar rulla bakåt... backljusen lyser värre än adventstaken,halva bilen är ute ur rutan...DÅ ska dom imellan...helst med kundvagn och en knippe ungar!!!!
Jag har slutat stanna (häng mej om ni vill) av den anledningen att jag tycker det är så för*****t respektlöst att ens tänka tanken att försöka ta sig imellan när bilen är i rörelse.
MEN... ser jag att det kommer folk bakom innan jag börjat backa...då står jag givetvis still! :P

Förra veckan fick jag en att nästan behöva byta kallingar på Biltemas parkering... jag backar...nästan klar att ratta om....DÅ ska en imellan.... det är inte jättegott om utrymmen där... jag har svarta rutor.... fortsätter rulla bakåt...sakt sakta.... "gubbe" fick slänga sig imellan 2 bilar bakom....jag lägger upp ett gapskratt och kör därifrån... han visar att han är amputerad...ett finger kvar bara.... stackare..... :lol:

Och hur tänker dom som har med sina barn i såna här situationer???? Jag lär min 6 åring att stå still tills bilen kört sin väg.... gör jag fel?????? :shock:

Arrrghhh................. blir arg vid bara tanken!!!!!
Senast redigerad av 1 carina, redigerad totalt 14 gånger.
Lite blankare kan du
Volvo V70 GLT - 97
http://www.tantgredellin.blogg.se

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2124
Blev medlem: 18 sep 2008 18:15
Ort: Götene

Re: Parkeringsbeteende.

Inlägg av Jiiins » 21 apr 2009 22:00

Här kommer mina referenser om detta ämmne :D

Har och kommer forsätta parkera långt bort på parkering, fast det kommer oftast en granne brevid ändå även om det är trehundra meter till affären :lol: och det finns ledig plats tiometer ifrån affären så upplever jag det folk klara inte av att parkera med tomma rutor runt deras bil dom måste knö sej brevid en annan bil.
Stör mej särskilt nu när man har egna barn som ska tas ut ur bilstolar då har jag svårt om det står en bil brevid........ja´jag är inte så liten :lol: Men vi har två bilar en finbil och en lite mer "skräpbil" som man inte är så rädd om man parkerar lite hur som helst bryr sej inte så mycket om det kommer en brevid......och jag har märkt att då händer det inget med den :twisted: varför???? men den man är rädd om och parkerar långt bort ensam ja då händer det bucklor dörruppslag osv. :evil: så varför???? Ett konstigt fenomen :?


Minns när jag hade köpt min helt nya volvo 850 var jätte rädd om den.....mycket pengar :D ...Vi åkte på semester hundarna var med i bilen parkerade allra längst bort på parkeringen vid skogen i Tingsryd tjejen skulle in och handla lite hästgrejer jag hann inte ens ta ut hundarna ur bilen...tänkte rasta av dom i skogen lite....då kommer det en bil precis brevid min NYA Volvo 200 mil ungen i baksätet slänger naturligtvis upp dörren stenhårt in i min DÖRR "Grattis Jiiins" nu fick du en härlig buckla i dörren........och naturligtvis syntes det inget i deras dörr en gammel 740 :evil: .......och pappan de va inte du som gjorde den bucklan tösen NEEJ`´ men det kunde han inte smita ifrån......men det kändes inte lika roligt även om det blev fixat den kändes liksom inte ny längre :(
Senast redigerad av 1 Jiiins, redigerad totalt 14 gånger.
" En sjuk polernörd "

Användarvisningsbild
jojje
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1503
Blev medlem: 20 okt 2008 12:41
Ort: Roslagen

Re: Parkeringsbeteende.

Inlägg av jojje » 21 apr 2009 22:40

Bor ju på ''landet'' så har inga större problem med detta ännu.

Men snart har vi sommargästj*vlarna här och då är det slut med det någorlunda sunda parkerings/trafikklimatet :cry: .

Förstår inte vad som saknas dom igentligen, parkerar/kör så man blir mörkrädd :shock: .
Senast redigerad av 1 jojje, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Tomas88
Medlem
Inlägg: 378
Blev medlem: 15 nov 2008 00:57
Ort: Älmhult

Re: Parkeringsbeteende.

Inlägg av Tomas88 » 22 apr 2009 21:46

Åh. Jag retar mig också som Sillmjölkar på detta betende.
Jag brukar medvetet välja parkeringar lågnt bort men som sagt så är ju människan ett flockdjur verkar det som.
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Tantrum
Administratör
Administratör
Inlägg: 1897
Blev medlem: 22 sep 2008 20:52
Ort: Göteborg

Re: Parkeringsbeteende.

Inlägg av Tantrum » 24 apr 2009 05:40

http://www.iparklikeanidiot.com/

Jag lämnar denna här...
Senast redigerad av 1 Tantrum, redigerad totalt 14 gånger.
...like a boss.

Användarvisningsbild
carina
Moderator
Moderator
Inlägg: 2001
Blev medlem: 15 feb 2009 18:14
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Parkeringsbeteende.

Inlägg av carina » 24 apr 2009 06:16

:lol: :lol: :lol: :lol:
Helt underbar Tantrum!!!!
Senast redigerad av 1 carina, redigerad totalt 14 gånger.
Lite blankare kan du
Volvo V70 GLT - 97
http://www.tantgredellin.blogg.se

Användarvisningsbild
Tantrum
Administratör
Administratör
Inlägg: 1897
Blev medlem: 22 sep 2008 20:52
Ort: Göteborg

Re: Parkeringsbeteende.

Inlägg av Tantrum » 24 apr 2009 06:48

Det finns få saker i livet som stör mig så mycket som folk som inte orkar parkera rakt. Har undvikit den här tråden bara för att jag retar upp mig så :)
Är man helt oförmögen att parkera ett motorfordon pga. okunskap är det en sak, men slapphet gör mig f-n tokig. Många pallar liksom inte backa tre meter och justera läget så att man inte står as-snett.

Funderar på att köpa en gammel Volvo 343 och bli parkeringspunisher om helgerna. Jag ska glida runt på söndagarna och leta upp snedparkerare för att sedan straffa dem efter konstens alla regler!
Senast redigerad av 1 Tantrum, redigerad totalt 14 gånger.
...like a boss.

Användarvisningsbild
carina
Moderator
Moderator
Inlägg: 2001
Blev medlem: 15 feb 2009 18:14
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Parkeringsbeteende.

Inlägg av carina » 24 apr 2009 21:23

:jeps låter som en bra ide !!!!
Smyga runt och leta upp dom små svinen,parkera brevid,"smack" upp med dörren...backa ut därifrån och låta kofångarn gosa lite med den snea f*n..... kan ju inte du hjälpa juh!!! "du står ju snett"!!!!! :lol:
Senast redigerad av 1 carina, redigerad totalt 14 gånger.
Lite blankare kan du
Volvo V70 GLT - 97
http://www.tantgredellin.blogg.se

hebbe
Medlem
Inlägg: 310
Blev medlem: 23 sep 2008 18:19
Ort: nol

Re: Parkeringsbeteende.

Inlägg av hebbe » 01 aug 2009 10:45

ja parkerar alltid längst bort, är livrädd för att på bucklor på bilen, men lik förb...... så lyckade nåt pucko toucha min bakre kofångare för ett par veckor sedan, syns nästan inte men ändå, det går att lägga i med en liten pensel och polera. och givetvis ingen som ville göra rätt för sig heller.
Senast redigerad av 1 hebbe, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2124
Blev medlem: 18 sep 2008 18:15
Ort: Götene

Re: Parkeringsbeteende.

Inlägg av Jiiins » 01 aug 2009 11:19

hebbe skrev:ja parkerar alltid längst bort, är livrädd för att på bucklor på bilen, men lik förb...... så lyckade nåt pucko toucha min bakre kofångare för ett par veckor sedan, syns nästan inte men ändå, det går att lägga i med en liten pensel och polera. och givetvis ingen som ville göra rätt för sig heller.

Helt Fö-jv :evil:

Typiskt att det ska ske när man är så rääädd om bilen :cry:


/Jiiins :jeps
Senast redigerad av 1 Jiiins, redigerad totalt 14 gånger.
" En sjuk polernörd "

Adde666

Re: Parkeringsbeteende.

Inlägg av Adde666 » 02 aug 2009 10:35

Parkerar alltid på handikapp.
Har handikappstillstånd så ;)

Skriv svar