Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Köpa Ford Mondeo ?

deciso
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 883
Blev medlem: 16 okt 2008 18:12
Ort: Falköping

Köpa Ford Mondeo ?

Inlägg av deciso » 14 sep 2014 21:45

Det byts snart in en tjänstebil mitt jobb som jag funderar på att köpa.Det är en Ford Mondeo -11. 140 hk diesel och powershift automat.
Den har gått 18000 mil. Jag har skött servicen på den hela tiden så jag vet ju vad det är för bil men finns det någon här som har några erfarenheter eller t.o.m. har eller har haft en sådan.
Det enda jag bytt på alla dessa mil är bromsskivor fram och belägg både fram o bak. Är Ford så bra nu för tiden eller är detta ett bra exemplar?

Användarvisningsbild
Norrhyttan
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 765
Blev medlem: 21 maj 2014 14:14
Ort: Norrhyttan

Re: Köpa Ford Mondeo ?

Inlägg av Norrhyttan » 14 sep 2014 22:10

Allt handlar förstås om priset.



Sent from a skitdyr telefon using någon gratis-app.
Vad var det jag sa!

Användarvisningsbild
ostkroken
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1223
Blev medlem: 04 jun 2013 20:44
Ort: Östhammar

Re: Köpa Ford Mondeo ?

Inlägg av ostkroken » 14 sep 2014 22:17

Köp! Eller ge mig samma pris du får så köper jag den.. ;)

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk

Användarvisningsbild
BTG
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 863
Blev medlem: 16 apr 2012 19:48
Ort: Kulltorp/High Chaparral

Re: Köpa Ford Mondeo ?

Inlägg av BTG » 14 sep 2014 23:02

Har ingen erfarenhet av Ford men en reparatör som brukar dyka in på jobbet kör Ford S-max i jobbet för hans del och är grymt nöjd med den.Är även dax att byta bil för honom och han sa så här"Brukar inte vilja ha samma märke pga det inte känns som att man byter bil då och har inte hitta nån som jag trivs med,men denna gång tänker jag faktiskt byta till mig en likadan".Är inte samma modell som du menar men det kanske säger en del om hur Ford är idag,

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: Köpa Ford Mondeo ?

Inlägg av Perra83 » 14 sep 2014 23:54

Är det inte mer som är bytt så kommer det att komma. Får hoppas att reservdelarna är billiga. En vanlig V70 delar en del komponenter med Mondeo.

popp
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1120
Blev medlem: 23 maj 2012 08:37
Ort: Halmstad

Re: Köpa Ford Mondeo ?

Inlägg av popp » 15 sep 2014 09:13

Jag kör själv Ford S-max 2.5t och jag är nöjd med den bilen och dom fordar jag har ägt :jeps

Och jag många kompisar som kör ford av olika modeller och årsmodeller nya och lite äldre bilar och dom är också nöjda med sina bilar.

Men man hör tyvärr oftast bara dom mest negativa saker om ett bilmärke och inte dom positiva sakerna om bilarna. :cry:

Men är det bara att bra pris på den så är det ingen dålig bil tycker jag det verkar som. :brumm

Skriv svar