Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Linköping ...

TobbeL
Medlem
Inlägg: 49
Blev medlem: 02 feb 2015 17:19
Ort: Linköping

Linköping ...

Inlägg av TobbeL » 03 feb 2015 20:27

Jag som bor i hyresrätt på 3e våningen har lite svårt med utrymme att fixa med både det ena och det andra bestyret med bilen som man kanske vill göra. Nu hyr vi ett flerbilsgarage av hyresvärden men där får man ju inte göra speciellt mycket. Om man bortser ifrån att jag vet att OKQ8 har GDS-hallar (vad jag vet två stycken) och Stångåbuss så vet jag inte var man kan vända sig för att ta hand om bilen, bortsett ifrån trånga utrymmen på garageuppfart eller liknande hos vänner eller bekanta kanske men utomhus vintertid är inte speciellt sexigt, eller bra :) GDS-hallar kostar rätt mycket om man ska gå igenom bilen helt.

Någon eller några som är bekant med området som vet hur man kan lösa detta ifall behovet dyker upp? Jag tänker också på möjligheten att lyfta bilen.

Tack på förhand.

Cogo
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2438
Blev medlem: 10 maj 2011 13:51
Ort: Linköping

Re: Linköping ...

Inlägg av Cogo » 03 feb 2015 21:22

Jag bor i Sturefors, och de ställen som jag använder mig av utomhustvätten i ullstämma, vid mekonomen (dock endast vid avspänning och i nödfall). Annars åker jag och tvättar bilen på ST1 macken i Ekholm. Där kostar det 2 kr i minuten, sen har de stämpelkort, så var sjätte tvätt är gratis. Gratis tvätten får max vara 1,5 timma. Jag brukar tvätta mina bilar rätt så snabbt, 30-40 minuter. Sen vid gratis tvätten tar jag god tid på mig. Kanske lägger ett snabbt lackskydd, dammsuger bilen m.m.

På sommaren håller jag till i garaget hemma, tvättar även där men använder då Optimum no ringe, så att jag inte behöver rinnande vatten och avlopp.

Mvh magnus

TobbeL
Medlem
Inlägg: 49
Blev medlem: 02 feb 2015 17:19
Ort: Linköping

Re: Linköping ...

Inlägg av TobbeL » 03 feb 2015 22:17

Cogo skrev:Jag bor i Sturefors, och de ställen som jag använder mig av utomhustvätten i ullstämma, vid mekonomen (dock endast vid avspänning och i nödfall). Annars åker jag och tvättar bilen på ST1 macken i Ekholm. Där kostar det 2 kr i minuten, sen har de stämpelkort, så var sjätte tvätt är gratis. Gratis tvätten får max vara 1,5 timma. Jag brukar tvätta mina bilar rätt så snabbt, 30-40 minuter. Sen vid gratis tvätten tar jag god tid på mig. Kanske lägger ett snabbt lackskydd, dammsuger bilen m.m.

På sommaren håller jag till i garaget hemma, tvättar även där men använder då Optimum no ringe, så att jag inte behöver rinnande vatten och avlopp.

Mvh magnus
Är det en GDS-hall på ST1? Får ta en sväng dit och kolla läget iaf.
Vid snabbare tvättar så brukar jag använda utomhustvätten SpeedWash24 som ligger ute i Tornby, det kostar pengar i form av poletter men man får mycket gjort på kort det när man bara ska göra det värsta.

Tack för tipsen ska kolla till de där :)

Cogo
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2438
Blev medlem: 10 maj 2011 13:51
Ort: Linköping

Re: Linköping ...

Inlägg av Cogo » 03 feb 2015 23:07

Japp. GDS hall. Åker in på gaveln av byggnaden. Står släpvagnar m.m på den sidan man åker in.

Mvh magnus

TobbeL
Medlem
Inlägg: 49
Blev medlem: 02 feb 2015 17:19
Ort: Linköping

Re: Linköping ...

Inlägg av TobbeL » 04 feb 2015 18:06

Cogo skrev:Japp. GDS hall. Åker in på gaveln av byggnaden. Står släpvagnar m.m på den sidan man åker in.

Mvh magnus
Hur är deras hall om man jämför med OKQ8 ?
Den i Braskens är inte så fräsch längre om jag får säga mitt, den har dock ett par år på nacken så det är inte så konstigt och det ser ut som att de väntar in i det sista på att fixa saker och ting. Jag kommer troligen använda OKQ8 ute i Tornby framöver, den ser bättre ut men färre platser :)

Skriv svar