Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

BBV behöver tips !!!

Diskutera bilvårdsprodukter här
Användarvisningsbild
Micke K
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Re: BBV behöver tips !!!

Inlägg av Micke K » 21 jul 2015 14:51

Ärendet är vidarebefordrat till kunnigt folk :) Just denna lacktyp har vi aldrig jobbat med ( Frozen Paint ) så lika bra att låta bli :mrgreen: :jeps
MVH Micke K

Bild

Användarvisningsbild
e_king
Entusiast
Entusiast

Inlägg av e_king » 21 jul 2015 17:21

Bild

De flesta lackskydd blir inte blanka på matt yta. Här är tre olika, två fabrikat.
Till vänster (överst)Viking Shield, till höger (nederst) Viking Coat, mörka I mitten ECO Shield och ljusa i mitten är obehandlad. Plåten har legat ute i över ett år. ECO Shield har legat på i tre månader. Det svarta matta är plastidip. Det var lättast att applicera och framförallt få bort överflödet av ECO Shield. Vs och VC måste man vara mer nogrann när man torkar av. Det är det enda varningen när man lägger coating på ytor som inte är helt släta. Man måste få bort överflödet annars så kristalliserar det och blir vitt. Coating med mycket lösningsmedel i sig bör undvikas.
Jag har även provat olika sprayer på både vinyl och dop och på sin höjd blir det lite blankare i början men det lägger sig efter nån dag. Överlag så förstärker de alla kontrasterna så att färgerna blir mer intensiva. Jag älskar det.
Coata allt som går. [emoji2] [emoji2]

ECO Shield på svart blank vinyl.

Bild

Med reservation för att jag inte har provat allt på marknaden.

/Fredrik

Skickat från min D6603 via Tapatalk

Användarvisningsbild
e_king
Entusiast
Entusiast

Inlägg av e_king » 21 jul 2015 17:24

Polera på matt yta bör man låta bli. Såvida man inte vill göra den blankare. [emoji4]

Skickat från min D6603 via Tapatalk

Användarvisningsbild
Nytt-Intresse
Ny Medlem

Inlägg av Nytt-Intresse » 26 jul 2015 23:37

mikkiz skrev:E-klass

Flott!! Det är ju klart en fin bil...Och som jag har förstått, så får man mkt bil för pengarna, i alla fall om man inte behöver så mkt motor, t ex 220 CDI har jag hört ska vara bra...!!??

Men ett tips; Besök inte MB i Danderyd om du ska serva, reparera, eller byta in bilen :D

Själv ska jag sälja min MB B 170 AUT, silver metallic, 05:a 14 000 mil, hör av dig om du behöver en andra bil !!??....(eftersom du har bra kontakter med MB-folk tänkte jag :) ..)

mikkiz
Medlem

Inlägg av mikkiz » 07 aug 2015 17:43

Mycket bil för pengarna vet jag inte. Mercedes e ju direkt billiga =)
E250 cgi har jag. Duger bra men visst hade en E350 varit smutt.

Skriv svar