Nyfrälst bilvårdare som behöver tips och råd på vilka produkter som skall köpas.
Kör en vit Audi Avant A4 2011, ifall det skulle påverka produktval.
Produkter jag har:
Meguiars APC
Meguiars Super Degreaser
Meguiars Synthetic X-press Spray Wax
Optimum No Rinse
Meguiars Endurance Tire Gel
Sonax Xtreme Fälgrengöring
3M Lera
+ div mikrofiberdukar
Beställt:
Microfiber Madness Incredipad Waschpad
Produkter jag funderar på att köpa:
Meguiars Gold Class Schampo / BBV Arti+ / CarPro Reset
BBV Wheel Cleaner Extreme Gel
BBV Arti Green / HD Grön
Blue & Green Degreaser Wet
CarPro ReLoad / CarPro Hydro2
CarPro Perl
Framtida inköp:
Nilfisk E145.3-X-TRA
RG T3000 900W CPS / Scholl Concepts 900w
Menzerna FG 400
Menzerna SF 4000
Menzerna Power Lock
Tacksam för alla svar.
// Tony
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Köp av produkter
-
AX3L
- Medlem
Re: Köp av produkter
Vad "super degreaser" är vet jag inte tyvärr, men gissningsvis nån slags microemulsion (blandning av petroleum och alkalisk avfettning). Så HD-grön som är en ren alkalie är väl ett bra första steg. Degreaser wet och annan kallavfettning behövs inte förrän vinterdäcken åker fram (ungefär) så den kan du vänta lite med. Den avfettningen du har är sannolikt rätt bra som kallavfettning också.
Vidare, testa en tvätthandske och se om det är nåt som faller i smaken om du inte redan har en.
Vidare, testa en tvätthandske och se om det är nåt som faller i smaken om du inte redan har en.