Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Produkter från märket Gyeon?

Diskutera bilvårdsprodukter här
brainstorm99
Medlem

Re: Produkter från märket Gyeon?

Inlägg av brainstorm99 » 02 apr 2016 23:02

Någon som har testat Gyeon´s Microfibertrasor?
Vad tycker ni om dem?

Funderar på den mindre Q2M Silk Dryer till att torka och använda en QD som torkstöd. Svårt att använda en QD som torkstöd om trasan är för stor och fluffig tycker jag. Som de flesta torkdukar jag har :( Tjocka å extra fluffiga :lol:

Sen funderade jag på Q2M Polish wipe eller Q2M Softwipe för de tillfällen jag bara vill lägga en QD.
Senast redigerad av 1 brainstorm99, redigerad totalt 3 gånger.

Galaxy
Medlem

Re: Produkter från märket Gyeon?

Inlägg av Galaxy » 02 apr 2016 23:46

Har köpt den stora Q2M Silk Dryer och hunnit använda den efter 2 tvättar till avtorkningen och den fungerar klockrent! Vattnet bara försvinner in i duken och bilen är ganska stor, en Ford Galaxy familjebuss men det gick att ta hela bilen utan urvridning. Duken blir rätt tung på slutet så det är väl nackdelen men snabbt och oerhört smidigt att inte behöva stå och vrida ur hela tiden. Möjligen det sista som jag torkade att det kunde bli en liten tunn, tunn vattenhinna kvar på något ställe. Provade att vrida ur den men den ville i princip inte släppa något vatten ifrån sig, var blir det av ;)

Just att den verkligen tar upp vattnet så effektivt på ett drag imponerar. Mycket nöjd med mitt köp så här långt :nicka

Silk Dryer har en slät baksida och framsidan har en lugg av syntetiska fiber med lite mellanrum så håller man upp duken mot ljuset så ser man igenom den och det är väl i dessa mellanrum den håller kvar vattnet så bra.

Har inte provat de andra microfiberdukarna från Gyeon men håller de samma klass som de Gyeonprodukter jag testat hittills så är de säkert riktigt bra produkter.

/Anders

Skriv svar