typ spray on whipe off eller måste man handgno
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
chrome glansmedel
- hall
- Medlem
- Kontakt:
chrome glansmedel
Kommer att få in ett antal amerikanare som skall snyggas upp, finns det något smidigt medel för chrome?
Senast redigerad av 6 hall, redigerad totalt 14 gång.
Lahega No1 Fastcut 13.....
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Re: chrome glansmedel
Är inte kromen så illa ansatt så funkar det med bikarbonat och varmt vatten....annars Autoglym Metal Polish...hall skrev:Kommer att få in ett antal amerikanare som skall snyggas upp, finns det något smidigt medel för chrome?
Senast redigerad av 6 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
- mortil
- Moderator

- Kontakt:
kan tipsa om att R2000 cleaner är sjukt bra på smutsig chrome.
min fasters gubbe satt och gjorde ren en rätt illa Caddilac grill med liten mjuk borste och autosol. (han e sjukt duktig på jänkare) sa till han testa flaskan R2000 cleaner som ja råkades ha med mej
sagt o gjort han sprang ut i garaget och kom sedan in vevandes med armarna och tyckte de va de bästa han testat på chromegrill
bra skit R2000
bra skit R2000
Senast redigerad av 6 mortil, redigerad totalt 14 gång.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..
- mortil
- Moderator

- Kontakt:
Jill skrev:Lät ju bra... Kan man ska ha enmortil skrev:kan tipsa om att R2000 cleaner är sjukt bra på smutsig chrome.min fasters gubbe satt och gjorde ren en rätt illa Caddilac grill med liten mjuk borste och autosol. (han e sjukt duktig på jänkare) sa till han testa flaskan R2000 cleaner som ja råkades ha med mej
sagt o gjort han sprang ut i garaget och kom sedan in vevandes med armarna och tyckte de va de bästa han testat på chromegrill
![]()
bra skit R2000![]()
Jag kör med Smartwax Blue-B-Gone på tex ändrör.
Nu senast lite dassiga Evolve-ändrör som blev tip top.![]()
Autosol är starka saker, bra för grovrengöring där man inte är så rädd om det som putsat upp.
Hade en sponsorbil som tatt det på den polerade fälgbanangick inte att rädda med mer än att man slipade ner allt. Så Autosol höjer jag ett lite varningens finger för.
lite skillnad på chrome idag och chrome då .
Senast redigerad av 6 mortil, redigerad totalt 14 gång.
!! MORTIL !!
-
jaxpo
- Medlem
På en grill där det har börjat någon form av kemisk reaktion med fläckar o grejjer, kan man fixa biffen (nej ingen grill grill utan bilgrill) med autosol kanske?..annars? hm gör jag mig förstod förresten
//Johan
//Johan