Hejsan jag har fått en väldigt trevlig leverans från bollnäs bilvård. där bland annat det fanns med fast gloss och power finsih och även final finish och super finish.
Ja men vad trevligt
så min fundering är om jag kan använda power finshen som en enstegsprodukt?, att jag kan köra med den en gång och det behöver inte efterpoleras. för att få bort hologram och rosor.
Ja det går utmärkt om du använder en oscillerande maskin...
en följdfråga där är då om den är bra, om den plockar tillräckligt och tar bort defekterna eller måste man köra med fast glossen innan?
Detta beror lite på vad du har för maskin...men en roterande går det...Men med hårda lacker VW, Audi, Volvo m.f. kan det behövas en grovrubbing som Menzerna Power Gloss S100 eller Menzerna Fast Gloss (S 500)
jag skulle gärna vilja veta lite mer om dessa medel eftersom de är första gången jag använder och har dem, så om någon snäll kunde förklara lite hur dessa fyra jobbar och kanske ge mig lite tips hur jag ska använda de.
Grovrubbing: Power Gloss S100 eller Menzerna Fast Gloss (S 500)
Om man har en lack med mycket repor, eller en väldigt hård lack som jag nämnde ovan....
Medelrubbing: Menzerna Power Finish, Intensiv Polish kan man starta med om man har en lite mjukare lack...eller som andra steg efter grovrubbing Power Gloss S100 eller Menzerna Fast Gloss (S 500)
Finrubbing: menzerna super finish Menzerna final finish kör man som sista steg i en poleringsfas....och då med oscillerande maskin för att "städa" efter grövre rubbingar..man kör bort hologram och polerrosor efter roterande maskin....
Detta var väldigt enkelt förklarat...man det skulle bli en hel memoar om jag fortsatte...och det vill jag bespara er....
Tack på förhand
Ingen orsak !!