Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Meguiars lovers...

Diskutera bilvårdsprodukter här
Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Meguiars lovers...

Inlägg av Manor » 22 aug 2011 11:46

Jag vet att det finns fler än jag på forumet som gillar Meguiars produkter.
Som amatör så har jag varit hänvisad till konsumentprodukter, men jag tänkte nu skulle slå till på ett paket med lite bättre grejer...och skulle gärna vilja ha lite tips.

Ultima Paste Wax verkar vara bra, men som polermedel...vad behöver man då ta hem?
Vi pratar om nyare lacker :).
Senast redigerad av 6 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator

Re: Meguiars lovers...

Inlägg av Funk » 22 aug 2011 12:31

Meguiar's Ultra-Cut Compound M105 och Meguiar's Ultra Finishing Polish M205 är väl dom man först tänker på...

/Thomas
Senast redigerad av 6 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Inlägg av Manor » 22 aug 2011 12:51

Funk skrev:Meguiar's Ultra-Cut Compound M105 och Meguiar's Ultra Finishing Polish M205 är väl dom man först tänker på...

/Thomas
Klarar man diverse olika lacker och skador med dessa medel?
Förslag på trissor och storlek på fästplattan till en roterande AEG PE150...jag har en 150 mm just nu, men har förstått att det kan vara smidigare att gå ner i storlek.
mvh Manor

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator

Inlägg av Funk » 22 aug 2011 14:19

Jag har bara testat båda dessa mycket kort så bästa kombon vet jag inte, men tydligen skall dom lira väldigt bra ihop med Meguiars egna trissor, vilka för övrigt är riktigt bra. Personligen tycker ja Meguiars är alldeles för dyra och lite för odryga för att passa mig, även om dom är ganska trevliga att jobba med.

/Thomas
Senast redigerad av 6 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Inlägg av Manor » 22 aug 2011 22:07

Funk skrev:...personligen tycker ja Meguiars är alldeles för dyra och lite för odryga för att passa mig, även om dom är ganska trevliga att jobba med.

/Thomas
Jo, jag kan nog hålla med. Beställning blir nog till butik i ett annat land då prisskillnaden är överdrivet stor på (främst) Meguiars produkter här i Sverige :(.
mvh Manor

Användarvisningsbild
Tantrum
Administratör
Administratör

Inlägg av Tantrum » 23 aug 2011 20:45

Funk skrev:Meguiar's Ultra-Cut Compound M105 och Meguiar's Ultra Finishing Polish M205 är väl dom man först tänker på...

/Thomas
Dessa är nästan de enda polermedel jag använder numera :)

Överlag är alla Meguiarsprodukter jag testat riktigt bra och lättanvända. #26 Yellow Paste Wax sticker ut som ett favoritvax. Lagom old school osv.
Senast redigerad av 6 Tantrum, redigerad totalt 14 gång.
...like a boss.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Inlägg av Manor » 23 aug 2011 22:51

Tantrum skrev:

/Thomas
Dessa är nästan de enda polermedel jag använder numera :)

Överlag är alla Meguiarsprodukter jag testat riktigt bra och lättanvända. #26 Yellow Paste Wax sticker ut som ett favoritvax. Lagom old school osv.
Har du testat Meguiars Ultimate Paste Wax?
Det är jag väldigt nyfiken på.

Är annars #26 Yellow Paste Wax något som rekommenderas efter stegen Meguiar's Ultra-Cut Compound M105 och Meguiar's Ultra Finishing Polish M205?
mvh Manor

Användarvisningsbild
Tantrum
Administratör
Administratör

Inlägg av Tantrum » 24 aug 2011 18:13

Ultimate Paste Wax har jag inte testat om den är "den senaste". Nxt Gen fast och flytande 2.0, #26 och Gold Class Paste Wax är det jag har

På en polerad bil funkar vilket lackskydd som helst :)
Men #26 (och även Gold Class Paste Wax) gör lacken ganska mycket mörkare i tonen. Det syns rätt tydligt om man vaxar en halv a-stolpe t ex. Ytan ser verkligen vaxad ut. Tyvärr tappar man den riktigt fina ytan på nån vecka, även om hållbarheten i sig är helt okej.
...like a boss.

Skriv svar