Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Vätskebildning i Fireglaze-flaska?
-
Masten
- Medlem
Vätskebildning i Fireglaze-flaska?
I helgen skulle jag lägga Fireglaze på mina sommarfälgar inför hjulskiftet. Plockade fram min FG-flaska, skakade om och märkte att allt inte verkade vara riktigt rätt. Ur flaskan kom en grumlig, något rödaktig vätska och när jag kikade ner i flaskan såg det ut som en lerklump med FG. Fick till slut ut lite ur flaskan som jag applicerade på fälgarna, men det kändes inte riktigt som det brukar göra.
Vad kan ha hänt? Flaskan har förvarats frostfritt i min sommarstuga under vintern.
Vad kan ha hänt? Flaskan har förvarats frostfritt i min sommarstuga under vintern.
Senast redigerad av 5 Masten, redigerad totalt 14 gång.
- jojje
- Entusiast

Re: Vätskebildning i Fireglaze-flaska?
Låter märkligt, hur gammal är flaskan?
Har själv använt fireglaze under flera år och aldrig märkt några konstigheter med medlet.
Har själv använt fireglaze under flera år och aldrig märkt några konstigheter med medlet.
Senast redigerad av 5 jojje, redigerad totalt 14 gång.
-
Masten
- Medlem
Jag har haft den i 2,5 år ungefär. Det är inte originalflaskan jag har, utan jag har hällt över den i en annan flaska liknande denna:

Det borde ju dock inte spela någon som helst roll?

Det borde ju dock inte spela någon som helst roll?
Senast redigerad av 5 Masten, redigerad totalt 14 gång.
- Kapten Haddock
- Entusiast

Har det varit nån köldknäpp?
Har det börjat vandra ner mot nollan kan många medel skikta sig, testa lägga den på ett element och skaka som om du vore röven på en sån hiphopp kärring så kanske, annars är det bara att kassera (som farligt avfall);)
MVH/
Har det börjat vandra ner mot nollan kan många medel skikta sig, testa lägga den på ett element och skaka som om du vore röven på en sån hiphopp kärring så kanske, annars är det bara att kassera (som farligt avfall);)
MVH/
Senast redigerad av 6 Kapten Haddock, redigerad totalt 14 gång.
- jojje
- Entusiast

Hmm testa och skaka den några vändor till, hjälper inte det är det nog läge att köpa nåt nytt lackskydd..
Senast redigerad av 5 jojje, redigerad totalt 14 gång.
-
Masten
- Medlem
Flaskan med innehåll har nu förpassats till de sälla jaktmarkerna, något nytt roligt lackskydd står numera på inköpslistan