Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Hur länge håller sig en båt fin efter polering?

Diskutera bilvårdsprodukter här
Gråben
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Hur länge håller sig en båt fin efter polering?

Inlägg av Gråben » 11 maj 2012 07:30

Som rubriken lyder, hur länge håller sig en båt fin efter polering. Sen får man ta hänsyn till vilket skydd man väljer att lägga på. Håller en båt bara en eller 2 säsonger? Oavsett vilket skydd man väljer?
Senast redigerad av 5 Gråben, redigerad totalt 14 gång.

danne5
Entusiast
Entusiast

Re: Hur länge håller sig en båt fin efter polering?

Inlägg av danne5 » 12 maj 2012 07:42

Vill du ha den riktigt fin måste du nog polera den varje säsong oavsett skydd... detta är dock bara vad jag tror :)
Senast redigerad av 5 danne5, redigerad totalt 14 gång.

Scandistore
Medlem

Inlägg av Scandistore » 12 maj 2012 08:43

Mycket intressant fråga.
Vi har skickat i en hel del båtar i år med förhoppning om att inte behöva polera och rubba dessa något mer.
Givetvis kommer det alltid att behövas lite polering vid fenderskav etc men på det stora hela är förhoppningen att tvätt och nya lager med vax skall räcka. Skrovsidor klarar sig för det mesta bra men problemen vid överbyggen är en nöt att knäcka. Det kommer att bli en intressant höst.
Senast redigerad av 5 Scandistore, redigerad totalt 14 gång.

Gråben
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Gråben » 14 maj 2012 15:12

Vart som frånvarande från datorn i helgen gjorde klart båten som jag påbörjat. Det slutade med att jag la Dulon på den, det ska bli intressant att se hur länge den kommer att hålla. Hoppas att det håller 1 säsong iallafall!

Skriv svar