Hej har en fråga angående hur man ska applicera tyg impregnering på stolarna i bilen?
Är det bara spraya på eller ska man spreja sen sprida ut det lite med en svamp eller spraya direkt på svampen?
Har halv skinn i bilen hur noga är det med att det inte ska komma impregnering på skinnet bara torka av om det kommer lite där eller ska man maskera?
Har köpt denna från bollnäs
http://shop.bollnasbilvard.se/tygcabrio ... c-730.aspx
Tack på för hand /Mike
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Applicering av tyg impregnering
-
wallnermike
- Medlem
Applicering av tyg impregnering
Senast redigerad av 4 wallnermike, redigerad totalt 14 gång.
Black isn't a color it's a part time job.
-
yoda78
- Medlem
Re: Applicering av tyg impregnering
Hej Mike,
Jag har använd samma produkt i min bil, jag hyrde en våtdamsugare och drog över sätena en sväng, så dom är riktigt rena innan impregneringen.
Sprutade bara på impregneringen direkt på sätena så jämnt det går, se till så du får tillräckligt med medel på tyget. Du kan ju använda en kartongbit och styra med så får du medlet lite mera exakt där du vill ha det. Det som kom bredvid ändå torkade jag bara bort med en fuktig microfiberduk.
Ska du göra hela bilen så räckte inte 500ml flaskan, inte för mig i alla fall å andra sidan kanske jag hade på för mycket, men ville att medlet skulle suga in i tyget ordentligt...
//Lycka till
Jag har använd samma produkt i min bil, jag hyrde en våtdamsugare och drog över sätena en sväng, så dom är riktigt rena innan impregneringen.
Sprutade bara på impregneringen direkt på sätena så jämnt det går, se till så du får tillräckligt med medel på tyget. Du kan ju använda en kartongbit och styra med så får du medlet lite mera exakt där du vill ha det. Det som kom bredvid ändå torkade jag bara bort med en fuktig microfiberduk.
Ska du göra hela bilen så räckte inte 500ml flaskan, inte för mig i alla fall å andra sidan kanske jag hade på för mycket, men ville att medlet skulle suga in i tyget ordentligt...
//Lycka till
Senast redigerad av 4 yoda78, redigerad totalt 14 gång.
-
wallnermike
- Medlem
Bara köra på med andra ord.
Är bara en liten del av sitsen och ryggen som är i tyg så tror nog att det ska räcka med en halv liter.
Är det stor risk att det blir fläckar om man har på det ojämnt?
/Mike
Är bara en liten del av sitsen och ryggen som är i tyg så tror nog att det ska räcka med en halv liter.
Är det stor risk att det blir fläckar om man har på det ojämnt?
/Mike
Senast redigerad av 4 wallnermike, redigerad totalt 14 gång.
-
yoda78
- Medlem
wallnermike skrev: Är det stor risk att det blir fläckar om man har på det ojämnt?
/Mike
Jag upplevde inte det som några problem med fläckar, var själv fundersam då jag har ljus innredning.
Jag sprutade bara på medlet "jämt" och "lagom" mycket, så jag såg att det sögs in i tyget, svårt att förklara men det löser sig nör du börjar ska du se.
Kom ihåg att skaka flaskan noga innan användning.
//MVH
Senast redigerad av 4 yoda78, redigerad totalt 14 gång.
-
wallnermike
- Medlem
Bra då är alla frågetecken lösta tack för hjälpen