Köpte mig en "vinterbil" och tycker att lacken på den är allt utom bra. Jag tänkte fixa till den lite men jag har inte en susning av vad jag ska ha för produkter. Så jag sökte lite och fann detta forum. Har kollat runt lite och sett att många använder Menzerna produkter, bl a Menzerna Power Finish och Autosmart Buffer 2000. Jag är verkligen en amatör inom detta område så skulle va kul ifall jag fick lite tips på vad för medel och pads jag ska använda mig av. Det jag har är en Musse maskin från biltema och en roterande jag köpte på Öob. De polermedel jag har är Lahega Paint Cleaner och Sonax Rubbing Compound.
Laddar upp lite Sketna mobil bilder så får ni se hur lacken ser ut iallafall.
Kanske svårt att se men i mitten av panelen så är det ett blått/grått område som jag polerade med Sonax rubbing compound och grundfärgen? har kommit fram. Tror jag körde för mkt där.

Och så här ser resten av bilen ut.

Taket

Det är dessa produkter jag har just nu.

Den här bilen är mer som en test bil så jag kan testa produkter och försöka behärska polermaskinerna.
Ifall jag tycker att jag ser resultat och får en fin bil så kommer jag förmodligen köpa mig en bättre polermaskin och gå på Mercan!
Den kanske inte är "lika" matt som volvon men det finns en hel del tvättrepor på den iaf!

Som sagt jag skulle bli oerhört glad och tacksam ifall ni har tips på bra produkter!
Mvh Anton