Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Dosering ultima shampot

Diskutera bilvårdsprodukter här
Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast

Re: Dosering ultima shampot

Inlägg av Jiiins » 21 maj 2011 22:45

Näe inte grus kvar........Men har faktiskt provat tvåhinksmetoden en gång.
Jag blev förvånad över hur smutsigt vattnet blev i sköljhinken. Så på det viset så är ju if schampohinken istortsett rentvatten underhelatvätten och då borde ju bilen bli renare :?
Kanske? :) Eller blankare :P
Senast redigerad av 6 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Kontakt:

Inlägg av limban » 21 maj 2011 23:07

Jiiins skrev:Näe inte grus kvar........Men har faktiskt provat tvåhinksmetoden en gång.
Jag blev förvånad över hur smutsigt vattnet blev i sköljhinken. Så på det viset så är ju if schampohinken istortsett rentvatten underhelatvätten och då borde ju bilen bli renare :?
Kanske? :) Eller blankare :P
Schampona är framtagna för att klara av att ta bort trafikfilm och allt annat som sitter på lacken utan problem.. fattar inte varför man ska köra 2 stuket.. faktiskt.. men jag är ju gammal så fattar trögt.. hehehe..
Senast redigerad av 6 limban, redigerad totalt 14 gång.
MVH Anders Lindbäck

Bild

Användarvisningsbild
SAABninefive
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av SAABninefive » 22 maj 2011 07:00

Han har ju en poäng! :lol: Fast jag ska nog testa det iaf idag, har bara vanlig vattenslang idag och inge högtryck så jag får kanske inte bort allt grus :D och till det ska jag handpolera med för jag har ingen polermaskin än hahahah ja jag vet jag är laaaat :lol: hoppas att få bort dom små tvättrepor som blivit iaf.
Senast redigerad av 6 SAABninefive, redigerad totalt 14 gång.

KIA cee´d 1.6CRDi SW Komf-13

danne5
Entusiast
Entusiast

Inlägg av danne5 » 22 maj 2011 07:27

SAABninefive skrev:Han har ju en poäng! :lol: Fast jag ska nog testa det iaf idag, har bara vanlig vattenslang idag och inge högtryck så jag får kanske inte bort allt grus :D och till det ska jag handpolera med för jag har ingen polermaskin än hahahah ja jag vet jag är laaaat :lol: hoppas att få bort dom små tvättrepor som blivit iaf.
Tror nog det går bra med handgnugget! Körde själv med AG SRP för två somrar sen, och blev riktigt blankt och fint
Sedan detta med tvåhinksmetoden, är sköljvattnet alltid mumsigt brunt åt mig, men finns ju oxå en point i det som limban säger
Men nu har en en åsikt och en annan en annan, det kallas demokrati :mrgreen:
:brumm
Senast redigerad av 6 danne5, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Inlägg av Manor » 22 maj 2011 15:38

Tvåhinksmetoden är perfekt på vintern. Sommartid är jag lite latare och kör enbart med en hink.
Senast redigerad av 6 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor

Gunther
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Gunther » 22 maj 2011 18:22

Jag använda två hinksystemet med gritguard alltid, vinter och sommar.
När jag börja med att tvätta bilen, spola jag min tvätthandske först i sköljhink och sen ta jag shampoo i shampoohink. Jag dela taket i två delar för att tvätta, en dörr i tre delar, backluckan också i tre...
T.ex. jag tvätta alltid först alla rutorna av alla dörren, sen första hälften av alla dörren och som sista steg andra hälften av alla dörren. Men efter varje dörrdel spola jag tvätthandske i sköljhink. Backluckan och hela undersidan av bilen tvätta jag sist.
Vatten av sköljhink är alltid väldigt smutsig, så därför använda man två hinkar. Nu ta du ingen smutsig vatten på bilen när du tvätta de..
Jag hoppas du förstår min förklaring, det är inte lätt att förklara det bra ;)

Skriv svar