Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Meguiars

Diskutera bilvårdsprodukter här
Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Re: Meguiars

Inlägg av Nisse » 29 jul 2011 21:12

Peter N skrev:Nisse,

Nu när vi har internet blir ju konkurrensen, och marknaden, global - både på gott och ont.
Men om vi vänder på det...
Vad du säger är alltså att jag(och alla andra här) borde vända oss till lokala butiker i mina/våra närområden och köpa/prova maskiner och polermedel - istället för att beställa över internet från en webbutik i bollnäs (som faktiskt har ganska bra priser)? Eller? ;)

Mvh
/ Peter Nordlander
Vi har ju både fysisk butik och webbshop....och den globala marknaden har hela tiden blivit större, och det är både på gott och ont som du säger...För ett antal år sedan påstod många att dom butiker som inte hänger på vågen och går in för internethandel kommer att få det mycket svårt att överleva...Och det fick många handlare erfara som inte trodde på detta....och idag är många borta från marknaden....

Att handla i närbutik lokalt för att hitta ett stort sortiment, där du kan hitta många olika fabrikat av produkter av högre kvalité är få förunnat, om du nu inte råkar bo i t.ex. Bollnäs eller Umeå....Det som gör oss unik är just det stora sortimentet, och just att vissa fabrikat som vi har är svår att hitta...Som du beskriver så har vi bra priser...och vi har även snabba leveranser...så jag är ganska övertygad att vi är ett bra alternativ...I mitt tidigare inlägg skrev jag rent allmänt gällande handel...och det är lite tråkigt att inte små butiker kan överleva....allt måste vara storskaligt idag....både på gott och ont för kunden.... ;)
Senast redigerad av 6 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
MVH Nisse

Bild

Peter N
Ny Medlem

Inlägg av Peter N » 29 jul 2011 21:30

Absolut, jag drog bara en ironisk parallell med glimten i ögat :)

Jag förstår precis vad du menar, och jag håller med dig!
Senast redigerad av 6 Peter N, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 29 jul 2011 22:49

Peter N skrev:Absolut, jag drog bara en ironisk parallell med glimten i ögat :)

Jag förstår precis vad du menar, och jag håller med dig!
Ja jag lämnade ju dörren vidöppen för just den slutsats du drog gällande detta.... :lol:

Undrar hur bilvårdsprodukter kommer säljas...t.ex. 2030-....I en friggebod med en liten disk...allt ligger på tåg...för dyrt att ligga på lager...kanske kommer nya lacker som aldrig behöver poleras eller skyddas...och man får bara tvätta bilen i speciella hallar med miljögodkända medel.... ;)
Senast redigerad av 6 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
MVH Nisse

Bild

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator

Inlägg av Funk » 30 jul 2011 08:44

och man får bara tvätta bilen i speciella hallar med miljögodkända medel....
och man får bara tvätta bilen i speciella hallar med ljummet vatten och babytvål.... ;)

Ni behöver definitivt inte skämmas för er verksamhet, men precis som ni konkurrensutsätter lokala handlare så är ni utsatta av resten av europa (minst..).
Lokalt här i Göteborg så är det snart soprent på små handlare på bilvårdsprodukter och reservdelar. Det som finns är i princip kedjor som Mekonomen och liknande, och förutom att vara svindyra så har dom längre leveranstider än vad jag själv får hem grejor från Köln, Bollnäs eller Liverpool.. Så den sidan av servicen är inte bättre lokalt heller.

Postorderverksamhet generellt har vi haft mycket av i Sverige genom åren, och det verkar vara tidens melodi igen. Men idag är det inte kläder från Ellos utan hårdare prylar vi handlar, och ibland då även från resten av Europa.

/Thomas
Senast redigerad av 6 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Peter N
Ny Medlem

Inlägg av Peter N » 30 jul 2011 12:11

2030 ja... miljöpartiet är nu största partiet.

På uppfarten står nu en lådbil av återvunnen wellpapp. Att den luktar lite huggorm och att det tar vecka att ta sig till jobbet är det värt - jag har ju faktiskt räddat livet på en ekorre i Kiruna.
Man tvättar inte sin bil alls, dödsstraff på det.

Gräsklippare existerar inte heller, gräsmattan tuggar man ner till rätt nivå själv - och får sig en gourmetmiddag på köpet. Gräs är ju så mycket bättre än kött.

Polermedel som framställs kemiskt har förbjudits för länge sen, på sin höjd får man polera sin lådbil med björnavföring - om man frågar björnen först.. och givetvis med dennes samtycke.

Underbart, nä vi får nog njuta så länge det varar och bensinpriset "bara" ligger på 15 kronor ;)
Senast redigerad av 6 Peter N, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Kontakt:

Inlägg av limban » 30 jul 2011 13:21

Peter N skrev:2030 ja... miljöpartiet är nu största partiet.

På uppfarten står nu en lådbil av återvunnen wellpapp. Att den luktar lite huggorm och att det tar vecka att ta sig till jobbet är det värt - jag har ju faktiskt räddat livet på en ekorre i Kiruna.
Man tvättar inte sin bil alls, dödsstraff på det.

Gräsklippare existerar inte heller, gräsmattan tuggar man ner till rätt nivå själv - och får sig en gourmetmiddag på köpet. Gräs är ju så mycket bättre än kött.

Polermedel som framställs kemiskt har förbjudits för länge sen, på sin höjd får man polera sin lådbil med björnavföring - om man frågar björnen först.. och givetvis med dennes samtycke.

Underbart, nä vi får nog njuta så länge det varar och bensinpriset "bara" ligger på 15 kronor ;)

hahaha.. vad klockrent.. :best
MVH Anders Lindbäck

Bild

Skriv svar