Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Bästa däckglansen?
- Lemerok
- Entusiast

Re: Bästa däckglansen?
Bollnäs har den upplagd, dock bara i 5 liter och inte i lager.
http://shop.bollnasbilvard.se/bilvard/t ... cleaner-5l
Låter som sagt intressant, frågan är hur det blir efter en eller några tvättar, det blir ju inget skyddande lager så däcken borde bli smutsiga snabbt?
http://shop.bollnasbilvard.se/bilvard/t ... cleaner-5l
Låter som sagt intressant, frågan är hur det blir efter en eller några tvättar, det blir ju inget skyddande lager så däcken borde bli smutsiga snabbt?
-
hofvander
- Ny Medlem
När man rengör däcken utan att lägga på något av alla blank medel så har man en alldeles ren yta som lätt tvättas ren med vanligt shampoo och svamp vid tvätt( använd inte svamp på lacken där skall det vara microfiber) har man på medel så försvinner det ganska fort och ett halvskitigt däck tittar fram, ungefär som om man lägger vax( usch vilket ord) på en dåligt polerad bil och vaxet är borta på några månader så tittar en halvdassig lack fram.
Hoppas ni förstår min filosofi, mina kunder gör det i alla fall.
Hoppas ni förstår min filosofi, mina kunder gör det i alla fall.
Gotland forever
- garagehunden KL
- Medlem
Men borde inte idealet vara att först göra ordentligt rent och sedan använda ett skyddande avstötande medel? Eller är det någon nackdel med det sistnämnda så det är bättre vara utan menar du?
Om man gör jämförelsen med lacken så skyddar man den efter man polerat den.
- Manor
- Moderator

Där slog du huvudet på spiken.garagehunden KL skrev:Men borde inte idealet vara att först göra ordentligt rent och sedan använda ett skyddande avstötande medel? Eller är det någon nackdel med det sistnämnda så det är bättre vara utan menar du?
Ett rejält rengjort däck, och därefter ett skydd som helst inte är något glansigt gegg...
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
- progge
- Moderator

Använder CarPro Perl.Manor skrev:Där slog du huvudet på spiken.garagehunden KL skrev:Men borde inte idealet vara att först göra ordentligt rent och sedan använda ett skyddande avstötande medel? Eller är det någon nackdel med det sistnämnda så det är bättre vara utan menar du?
Ett rejält rengjort däck, och därefter ett skydd som helst inte är något glansigt gegg...
Satte på nya däck som ren gjordes, och fick en behandling.
Lätta att hålla rena. Super vatten av stötande. Har hålt sig snygga i en månad hittills.
Så jag instämmer i teorin, Rengör och skydda.
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020
-
hofvander
- Ny Medlem
Jag förkastar inte någon metod alla har vi vårt sätt att få resultat, jag har använt min metod i säkert 10 år och kunderna är nöjda med resultatet det räcker för mej. jag undviker att lägga på medel som bara ser konstgjort ut förutom att jag naturligtvis efter en noggrann polering lackförseglar lacken, och så efter motortvätt sprayar på Hy-Lite i motorrummet och torkar noga som gör att damm inte fastnar så lätt har antistatisk effekt, så visst jag använder också lite medel.
Gotland forever
-
robbieboy
- Ny Medlem
Här har ni ett test som heter duga:
http://www.autopflegeforum.eu/forum/ind ... le-Bilder/
..på Tyska, men ändå lätt att förstå..
Kör alltid med, och kommer alltid göra, Meguiars..
http://www.autopflegeforum.eu/forum/ind ... le-Bilder/
..på Tyska, men ändå lätt att förstå..
Kör alltid med, och kommer alltid göra, Meguiars..
-
miken
- Entusiast

Har hunnit testa många däckmedel nu och kan absolut inte hålla med om Meguiars det håller riktigt uselt kör man i regn är medlet borta direkt !! Carpro Perl är det bästa medlet jag testat på däck det håller riktigt bra faktiskt flera tvättar skönt att inte måsta lägga på det efter varje tvätt 
Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016
- Funk
- Moderator

Sorry robbieboy , men Megs står låångt ned på listan både vad det gäller looks. hållbarhet och prisvärdhet..
/Thomas
/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
- davve
- Medlem
Mitt megs regnar inte bort, pärlar sig fint!
- viper
- Medlem
- Kontakt:
Ja vad ska man ha för att ha fina däcksidor
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- Funk
- Moderator

Selaclean är kalas om man vill ha naturligt utseende på gummi på däck och gummimattor.
Sonus eller Utima om man inte gör av med så mycket, i proffsbruk eller till storförbrukare föreslår jag Lahega 65.
Det finns givetvis fler som är bra men dessa är det jag använder oftast.
Vill man ha superblankt så är Megs Hot Shine bra, men den har usel hållbarhet..
/Thomas
Sonus eller Utima om man inte gör av med så mycket, i proffsbruk eller till storförbrukare föreslår jag Lahega 65.
Det finns givetvis fler som är bra men dessa är det jag använder oftast.
Vill man ha superblankt så är Megs Hot Shine bra, men den har usel hållbarhet..
/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
- viper
- Medlem
- Kontakt:
Jag är ute efter något som håller minst 1 vecka iallafall
Och det jag kört nu tycker jag inte fingerar
Meg endurence
Och det jag kört nu tycker jag inte fingerar
Meg endurence
- Andypandy
- Medlem
Jag tycker BBV Tire & Vinyl Gloss Extreme höll bra och var/är prisvärd.
http://shop.bollnasbilvard.se/bilvard/u ... extreme-1l
Har bara testat några andra märken som typ:Trutest White dressing, BBV White Dressing och Ultima Tire & Trim Guard Plus+.
Det som kan ha hänt vid test av dom andra märkena är att det kan ha slarvats med rengöringen, men BBV Gloss Extrem funkade bäst för mig.
http://shop.bollnasbilvard.se/bilvard/u ... extreme-1l
Har bara testat några andra märken som typ:Trutest White dressing, BBV White Dressing och Ultima Tire & Trim Guard Plus+.
Det som kan ha hänt vid test av dom andra märkena är att det kan ha slarvats med rengöringen, men BBV Gloss Extrem funkade bäst för mig.
-
Galaxy
- Medlem
Gyeon Q2 Tire är ett mycket bra medel till däcken. Är SiO2 baserad precis som flera lackskydd är så det blir en vattenavstötande lagom svart yta som varar många mil och tvättar. Lätt att lägga på och mycket dryg, går inte åt mycket till 4 däck. Värmer man dessutom ytan med hårtork efter behandling så varar behandlingen ytterligare. Blev årets produkt i Detailing World 2014. Har inte mycket annat att jämföra med men är mycket nöjd med denna!
Mvh Anders
Mvh Anders
- Lundberg
- Trogen Medlem

- Henkan
- Medlem
Me like =)[emoji106]Lundberg skrev:Lägger min röst på CarPro PERL, outspädd ska den va
-
popp
- Entusiast

Jag också.Henkan skrev:Me like =)[emoji106]Lundberg skrev:Lägger min röst på CarPro PERL, outspädd ska den va
Fast denna kommer på en bra andra plats .http://www.streetpower-rekond.se/falgre ... 500ml.html
-
Sjögren Racing
- Medlem
Det är svårt det där med däckglans, antingen blir det för matt eller så blir det superblankt så det ser onaturligt ut. Mitt tips, som jag är nöjd med är denna:
http://www.liquidelementsse.se/index.ph ... resol.html
- Lundberg
- Trogen Medlem

Blir nästa glans att testa för mig, men har halva flaskan perl kvarSjögren Racing skrev:Det är svårt det där med däckglans, antingen blir det för matt eller så blir det superblankt så det ser onaturligt ut. Mitt tips, som jag är nöjd med är denna:
// Jack