Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Behöver hjälp/råd med inköpslista

Diskutera bilvårdsprodukter här
kakangbg
Ny Medlem

Inlägg av kakangbg » 12 okt 2015 18:31

Tänkte börja om från scratch med alla bilvårdsprodukter i garaget, har en salig blandning nu med produkter för att ta hand om utsidan på både båten och bilen och med ny bil beställd som kommer om ett par veckor så känns det som att det måste finnas en mer optimal lösning som funkar lika bra till både båt och bil, eller?

Skulle uppskatta enormt om någon med mer kunskaper och erfarenheter inom detta har lust att hjälpa mig att få ihop en komplett inköpslista med allt som kan tänkas behövas :D

Det är alltså bara utsidan som ska tas om hand i det här läget, så allt från avfettning/tvätt, rubbingar & polermedel, vax etc men även polerrondeller, fiberdukar, etc. etc.

polermaskinen jag använder och trivs riktigt bra med är en Bosch GPO 14 CE

Det blir en härlig kontrast mellan båten som är en gammal snipa från -77 och den nya XC70 (Chrystal vit metallic 707) som är på väg ;)

Tar gärna emot tips på vad jag bör behandla bilen med när den är ny för att få bästa möjliga skydd/glans i lack etc.

Har kört med produkter från bl.a 3M, Autoglym, Meguiars idag, måste säga att 3M (Fast cut xl,gröna korken) har känts som det mest gedigna av produkter som jag har kört med hittills.

Kör på, all hjälp som kan fås tas väldigt tacksamt emot ;)

/Conny

kakangbg
Ny Medlem

Re: Behöver hjälp/råd med inköpslista

Inlägg av kakangbg » 12 okt 2015 18:36

Hmm såg nu att det här kanske jag la in under fel kategori och borde lagt det under "Produktfrågor"? går det att flytta det själv så kan väl någon bara hinta om hur man gör det ;) eller om det är någon admin inne så får ni gärna knuffa över det dit ;)

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator

Inlägg av progge » 12 okt 2015 19:08

MOD:
Tråd flyttad.
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

deciso
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av deciso » 12 okt 2015 21:35

Till den nya XC70 hade jag köpt ett keramiskt skydd. Övriga produkter jag gillar är Menzernas polermedel. FG400 o Super Finish vill jag säga räcker.
Lamullstrissa bör man också ha

henkek
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av henkek » 22 okt 2015 23:04

Jag skulle köra eco shield som skydd. Polermedel tycker jag menzerna är sämre än 3m gröna. Sholl är oxå bättre än menzerna. Menzerna tycker jag e jobbigare o torka av.
Alkalisk avfettning där gillar jag krystall kleen tfr. Den e grym mot insekter o annat smuts även motorytrymmet. Funkar bra att skumma me :)

Skriv svar