Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Någon som har provat på märket cartec

Diskutera bilvårdsprodukter här
Användarvisningsbild
Logan
Entusiast
Entusiast
Kontakt:

Någon som har provat på märket cartec

Inlägg av Logan » 23 jan 2016 18:07

Som titel säger undrar jag om någon har testa detta märket
The passions is what drives the art. Detailing for life

JohanK
Medlem

Re: Någon som har provat på märket cartec

Inlägg av JohanK » 24 jan 2016 23:06

Acid free wheelcleaner är trevlig!

wannabeapolisher
Medlem

Re: Någon som har provat på märket cartec

Inlägg av wannabeapolisher » 20 feb 2016 09:13

Jag använder mig av Cartec produkter och tycker dom fungerar alldeles utmärkt.
Polermedlen med avsedda trissor är mycket lättarbetade samt att torka av samtidigt som det är mycket lätt
att tvätta trissorna efter användandet bara att rengöra dom under rinnande vatten(massera ur dom) utan rengöringsmedel.

Deras Perfeckt Polish som är en vaxpolish(ca 6mån hållbarhet) är kanon ihop med deras vita våfflade trissa både till att använda som just en vaxpolish(snabb rekond) eller slutfinish efter exempelvis deras coumpond (medium medel)dessutom kanon för just mörkare lacker mycket lätt av torka av nästan så man slipper, Jag brukar vid behov av starkare skydd lägga deras Gold wax (ca 12 mån hållbarehet) efter avtorkning av Perfekt Polisch.

Nackdelen med perfekt polish eller rättare sagt normalt med just vax polishar är att man får rengöra trissan rätt ofta då den gärna mättar trissan(tappar bettet) efter ett par paneler och då gäller det att tvätta ur den(ej köra borsten ihop med maskinen) med diskmedel eller liknande samt krama ur den under rinnande vatten.

Nu använder jag bara roterande maskin samt 150 mm-160mm trissor till deras polermedel samt just Perfeckt finishen så därav mina erfarenheter av deras polerprodukter.

Lika med deras övriga medel så tycker jag att dom gör sitt jobb väldigt bra över hela linjen dvs inga konstigheter.

Naturligt vis så finns det en liten inkörnings period av deras sortiment som vilka andra produkter som helst tyckte själv av första gången jag använde några av deras produkter att det gick kanon för att senare tycka att det kunde knöla lite men eftersom jag hade bestämt mig för att hålla mig till en produkt linje för att samtliga produkter skulle matcha varande så anser jag att deras linje är komplett dvs inget som saknas.

Jag har i skrivandets stund använt mig av cartec produkter i ett års tid och naturligtvis provat lite annat under tiden men tycker cartec passar bäst in i min verksamhet och känner att jag hittat rätt produkter för mina behov.

Mvh Max.

Skriv svar