Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

HD Grön

Diskutera bilvårdsprodukter här
peterv
Medlem
Inlägg: 353
Blev medlem: 02 jun 2009 16:29

HD Grön

Inlägg av peterv » 17 aug 2009 18:55

Tänkte jag skulle centralisera all information om HD Grön. Jag hade själv en fråga och fick hitta mitt svar på flera trådar.....information från BBV's sida:
Nisse skrev:Strovels Alfanol® HD Grön är marknadens absolut effektivaste produkt för utvändig tvätt genom högtryck. Att Strovels Alfanol® HD grön är Svanenmärkt. Vilket gör saken ännu bättre.

Strovels Alfanol® HD Grön är ett alkaliskt rengörings- och avfettningsmedel som löser fett, sot, vägsmuts och statisk bindning och som med fördel kan användas i kallt, varmt, hårt och även salt vatten. Medlet är snabbverkande och effektivt även på vått underlag och det är lätt att skölja av för att sedan få fram en blank, fin yta.

Strovels Alfanol® HD Grön är ett högkoncentrerat och ekonomiskt bra val som är effektivt redan vid låga koncentrationer. Det frigör och dispergerar (transporterar) bort föroreningar och har den fördelen att det inte gör plasten styv.

Strovels Alfanol® HD Grön kan även användas vid manuell tvättning.
http://shop.bollnasbilvard.se/

BildBildBild



Hur arbetar man bäst med HD-grön?
Funk skrev: Du kan låta det ligga ett tag, men låt det inte torka in då kan det bli fläckar. Och det är kraftiga grejor så späd hellre en aning för svagt än starkt. Högtryck är att föredra före vanlig slang helt klart..
/Thomas


Är det bara lägga lite hd grön och sen vatten?
Funk skrev:Jag har alltid färdigblandat i lite större dunkar som jag fyller sprayflaskor och liknande ifrån.
/Thomas


...admins kan gärna lägga till fler frågor och svar om ni vill...eller Nisse :cheers
Senast redigerad av 6 peterv, redigerad totalt 14 gång.

peterv
Medlem
Inlägg: 353
Blev medlem: 02 jun 2009 16:29

Re: HD Grön

Inlägg av peterv » 17 aug 2009 18:57

Sen har jag en fråga....sliter HD Grön mycket på lister dvs svarta sidolister på speciellt Volvo sen gummilister som finns på solluckor? Med andra ord skall man undvika att få det på dessa områden?
Senast redigerad av 6 peterv, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
bustorp
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 982
Blev medlem: 18 sep 2008 19:08

Re: HD Grön

Inlägg av bustorp » 17 aug 2009 19:23

Det torkar nog ur en del med tiden, inbillar jag mig........
Dock inte så att man ska vara rädd för att använda det när/där det behövs.
Man kan ju styra koncentrationen själv dessutom.
Tvätta med vett ;)
Senast redigerad av 6 bustorp, redigerad totalt 14 gång.
Besserwissers wisser besser
Gammalt djungelordspråk

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: HD Grön

Inlägg av Funk » 17 aug 2009 19:25

peterv skrev:Sen har jag en fråga....sliter HD Grön mycket på lister dvs svarta sidolister på speciellt Volvo sen gummilister som finns på solluckor? Med andra ord skall man undvika att få det på dessa områden?
Alkalier brukar vara ganska snälla mot plast och gummlister, så det är även HD-grön... dock är aluminium känsligt så vissa lister och blanka alufälgar skall man vara försiktig med.

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Skriv svar