Hej alla,
Jag är ute efter en hyfsat bra poleringsmaskin, jag är långt ifrån proffs, och kommer att polera bilen 2-3ggr/år.
Clas Olsson har ju sin HPV 720 som endast kostar 899kr och har dessutom 5-års garanti. Problematiken med denna som gör mig lite rädd är ju att jag läst att fästplattan är dålig på den så att den spricker. Många köper en ny platta, men detta ska ju inte behöva göras anser jag. Om jag köper den, använder den, så spricker plattan och antingen gör ett djupt jack i min bil, eller att plattans del far i väg och skadar mig rejält, känns sådär, och vem står för det om det händer? Knappast Clas Olsson antar jag?
Sedan har ju Bollnäs Bilvård sin egna maskin BBV Dual Action Polisher för 1995kr, hur är den jämfört med HPV 720? Letade här på forumet men hittade ingen test eller någon som köpt den och kunde berätta om den.
Sedan finns ju Rupes BigFoot LHR 15ES STN som säkert är en bra maskin i pro-klassen, men där ligger ju priset på 4695kr vilket kanske är lite väl mycket om man bara använder maskinen 2-3ggr/år.
Jag vill kort sagt ha en maskin som håller, är oscillerande och inte kostar en förmögenhet.
Vad anser ni som hållit på ett tag och har mer erfarenhet? Skulle ni våga köpa HPV 720, eller BBV´s maskin?
Med vänlig hälsning Stefan
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Polermaskin (BBV, Cotech, Rupes)
- Lundberg
- Trogen Medlem

Re: Polermaskin (BBV, Cotech, Rupes)
Vill du komma billigast undan då köper du classes maskin, byter platta, den är inte bara hållbarare utan mindre också. Större utbud av pads och bekvärmare att köra med. Vill du lyxa till det köp en rupes 15, finns för 3000 inkl frakt från England 
// Jack
-
hanspettersson
- Ny Medlem
Vilken platta rekommenderar ni?Lundberg skrev:Vill du komma billigast undan då köper du classes maskin, byter platta, den är inte bara hållbarare utan mindre också. Större utbud av pads och bekvärmare att köra med. Vill du lyxa till det köp en rupes 15, finns för 3000 inkl frakt från England
Vad för gänga å storlek på platta/pads
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- Lundberg
- Trogen Medlem

Det finns en platta från cleanyourcar I england som ska vara kanon! Finne att hitta om du söker här på forumet. Den är 5" 125 mm. Då passar pads 130-140mm 
// Jack