Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Polerduk

Diskutera bilvårdsprodukter här
Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2124
Blev medlem: 18 sep 2008 18:15
Ort: Götene

Polerduk

Inlägg av Jiiins » 29 aug 2009 22:37

Tja!

Hittade denna på Karlssons.......En polerduk för 15 kr tror den är med i Nisses paket av microfiber eller biltemas
Måste säga att den är kanon till fönster har inte provat den ännu till det den är till för att torka bort polermedel ;) Men nu äntligen lyckas jag med fönsterputsning :D

Bild


/Jiiins :jeps
Senast redigerad av 6 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2124
Blev medlem: 18 sep 2008 18:15
Ort: Götene

Re: Polerduk

Inlägg av Jiiins » 29 aug 2009 23:24

Hasse skrev:Jepp diamantduken, ligger som du säger nerpackad i Nisses "micropaket". :) Testade den för första gången igår på glas och blev grymt imponerad. :jeps Får nog bli en sväng till Karlssons i nästa vecka och införskaffa några fler, man kan aldrig få för många MF-dukar. :D
Ja just glas har varit min motståndare LÄNGE......Men nu har jag besegrat den :D äntligen :cheers
Har provat på så många olika sätt och så många olika medel å gått bet ändå.......Så jag har varnat det blir inte bra så du vet typ :) Men med denna duk så kvittar det (tror) jag vilket fönsterputsmedel jag använder??

/Jiiins :jeps
Senast redigerad av 6 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

MAX

Re: Polerduk

Inlägg av MAX » 30 aug 2009 09:13

Hur kör ni med duken
torkar med duken direkt
eller förtorkar med vanlig m-f duk och blänker till så att säga med diamant-duken
mvh max.
Senast redigerad av 6 MAX, redigerad totalt 14 gång.

hebbe
Medlem
Inlägg: 310
Blev medlem: 23 sep 2008 18:19
Ort: nol

Re: Polerduk

Inlägg av hebbe » 30 aug 2009 09:20

ja har den duken åxå, har inte testat den än. ja använder dessa till rutorna och dom e grymma!
http://bilvardsforum.com/viewtopic.php?f=3&t=143
Senast redigerad av 6 hebbe, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2124
Blev medlem: 18 sep 2008 18:15
Ort: Götene

Re: Polerduk

Inlägg av Jiiins » 30 aug 2009 10:02

MAX skrev:Hur kör ni med duken
torkar med duken direkt
eller förtorkar med vanlig m-f duk och blänker till så att säga med diamant-duken
mvh max.
Dom två sista gångerna jag putsat rutorna, så har jag sprayat på med medel sen enbart torkat med Diamantduken och det har funkat bra. Förut har jag använt typ två dukar ändå har det blivit dåligt.

/Jiiins :jeps
Senast redigerad av 6 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

MAX

Re: Polerduk

Inlägg av MAX » 30 aug 2009 10:10

Jiiins skrev:
MAX skrev:Hur kör ni med duken
torkar med duken direkt
eller förtorkar med vanlig m-f duk och blänker till så att säga med diamant-duken
mvh max.
Dom två sista gångerna jag putsat rutorna, så har jag sprayat på med medel sen enbart torkat med Diamantduken och det har funkat bra. Förut har jag använt typ två dukar ändå har det blivit dåligt.

/Jiiins :jeps
Ok låter bra ska testas :nicka
max.
Senast redigerad av 6 MAX, redigerad totalt 14 gång.

Ante_Bmw
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 580
Blev medlem: 02 mar 2009 19:37

Re: Polerduk

Inlägg av Ante_Bmw » 30 aug 2009 22:47

Tycker allt misslyckats för mig tills jag köpte strovels glasrent ! Funkar klockrent med vilken glasduk jag än använder tycker jag :D
Senast redigerad av 6 Ante_Bmw, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Polerduk

Inlägg av Nisse » 31 aug 2009 17:55

Ante_Bmw skrev:Tycker allt misslyckats för mig tills jag köpte strovels glasrent ! Funkar klockrent med vilken glasduk jag än använder tycker jag :D
Ja Strovels glasrent är den klart bästa fönsterputsen för bilrutor på marknaden...funkar även på omöjliga fläckar på lack.... :jeps
Bild
MVH Nisse

Skriv svar