Som titel säger vilket föredrar ni ?
har alltid kört med stel tunn platta
har känt lite på dämpade men dom är väldigt styva så frågan är, Är det värt att ha dämpning
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
fästplatta med eller utan dämpning
- Logan
- Entusiast

- Kontakt:
fästplatta med eller utan dämpning
The passions is what drives the art. Detailing for life
- Funk
- Moderator

Re: fästplatta med eller utan dämpning
Ingen av maskinerna jag kör har dämpning utom min Flex som har lite skum i den lilla plattan... Jag varierar ibland tjockleken på rondellerna på vissa ytor (samma medium cut men dubbelt så tjock) men finner inte ens det nödvändigt.
/Thomas
/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
- progge
- Moderator

Roterande körs till 100% fördel, med heldämpande platta. Blir inte så känsligt då.Logan skrev:Som titel säger vilket föredrar ni ?
har alltid kört med stel tunn platta
har känt lite på dämpade men dom är väldigt styva så frågan är, Är det värt att ha dämpning
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020
- e_king
- Entusiast

Det beror på. Är det en hyfsat plan yta så kör jag odämpat. Är det mycket kurvor och liknande så byter jag till den dämpande stödplattan.