Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Turtle clear vue.

Diskutera bilvårdsprodukter här
TonyM
Medlem
Inlägg: 219
Blev medlem: 19 mar 2017 18:52
Ort: Ronneby

Turtle clear vue.

Inlägg av TonyM » 23 maj 2017 09:46

Tjena på er!
Igår testade jag detta för första gången. Det kändes lätt att lägga men jag blir så osäker när det är första gången jag gör något. Blir lite orolig för att jag fick på för mycket medel för det verkade ha svårt för att torka. Men när jag sprayade på vattnet inför sista avtorkningen så var det en mycket bra avrinning. Det blir att vänta på regnet och se resultatet.
Någon med erfarenhet av att lägga detta? Och kan ge lite tips. Hur är det att ge tips om att köpa detta på andra ställen än sponsorerna?
Tony - Kia cee'd sw 1.6tdi -11

TonyM
Medlem
Inlägg: 219
Blev medlem: 19 mar 2017 18:52
Ort: Ronneby

Re: Turtle clear vue.

Inlägg av TonyM » 30 jun 2017 18:28

Lite uppdatering om hur det har funkat.
Tycker att det har fungerat över förväntan. Redan innan 50km/h så rullade regnet av och hållbarheten ungefär 5-6 veckor. Något försämrat sista veckan men fullt fungerande. Jag gjorde som så att jag blandade en rätt skarp apc och tvättade av rutan. När jag sköljde av detta så tyckte jag att effekten återkom en hel del. Men jag tog och lade på en omgång till med clearveu. Denna gången så använde jag bomullspads som man tar bort smink bla istället för microfiberduk. Det gick bra att göra så här också och tyckte det var lättare att lägga. Spolade av med lite vatten i slutet och torkade torrt med en buffing microfiber för att få bort de sista resterna. Blir samma bra effekt om inte lite bättre tom och en sak jag har märkt och även syrran som har lånat bilen en del är att insekter inte fastnar på rutan. Vi undrar var de tar vägen haha. Men de gör som med regnet och studsar av rutan så blir inget smet efter dem. Jag har under denna period bara märkt av 2st insekter som har fastnat på rutan. Är det något som är vanligt förekommande när man har glasförseglat vindrutor? Fick tag i detta på Rusta för 30kr flaskan vilket jag köpte 2 av. Till hösten så blir det dock aquapel då jag har köpt hem det. Då jag inte vill stå med clearveu i vintern och återbehandla. Blir att lägga clearveu på sidobakrutorna och bakrutan dock och se hur länge det håller i vinter utan nötningen av torkarblad.
Tony - Kia cee'd sw 1.6tdi -11

Skriv svar