Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

AEG PE 150 BLÅ (BLEV PELA)

Diskutera bilvårdsprodukter här
jnutti
Ny Medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: 28 maj 2017 18:47

AEG PE 150 BLÅ (BLEV PELA)

Inlägg av jnutti » 28 maj 2017 19:27

Hej!
Någon som vet vad det är för skillnad på nya och gamla aeg pe 150, då menar jag den gamla blåa och nya orange?
När kom den orange?
Har båda mjukstart?
Skillnad i kabellängd?

Är det värt att köpa den äldre blåa modellen om man får bra pris på den? Och vad är bra pris på den med tanke på att det är ute en ny modell och den har ett par år på nacken även om den är ny i kartong?

/Johannes
Senast redigerad av 1 jnutti, redigerad totalt 11 gånger.

deciso
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 883
Blev medlem: 16 okt 2008 18:12
Ort: Falköping

Re: AEG PE 150 BLÅ

Inlägg av deciso » 30 maj 2017 07:05

Vet inte om det är någon skillnad mer än färgen men den oranga medellen har funnits länge. Så har en butik kvar en blå måste den vara gissningsvis 5 år

jnutti
Ny Medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: 28 maj 2017 18:47

Re: AEG PE 150 BLÅ

Inlägg av jnutti » 30 maj 2017 17:31

Ja misstänker också att den är minst fem år gammal, Har varit och försökt pruta på den lite, den var prissatt till 2200kr, 1998kr kunde hon sälja den för, förklarade att det var en flera år gammal modell så hon skulle kolla upp vad hon kunde ge för pris.

Jag har idag en lahega autorange dubbeltrissa som jag haft i ganska många år, men är sugen på att skaffa någonting ordentligare. Har känt mig sugen på en roterande, man kan ju alltid städa med dubeltrissan ifall det skulle bli hologram.
Är AEG maskinen en bra maskin eller ska man köpa en oscillerande från classe, eller någonting helt annat? Budget max 2k.

Användarvisningsbild
Lundberg
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 725
Blev medlem: 07 jun 2015 22:35
Ort: Heby (Uppsala)

Re: AEG PE 150 BLÅ

Inlägg av Lundberg » 01 jun 2017 11:49

jnutti skrev:Ja misstänker också att den är minst fem år gammal, Har varit och försökt pruta på den lite, den var prissatt till 2200kr, 1998kr kunde hon sälja den för, förklarade att det var en flera år gammal modell så hon skulle kolla upp vad hon kunde ge för pris.

Jag har idag en lahega autorange dubbeltrissa som jag haft i ganska många år, men är sugen på att skaffa någonting ordentligare. Har känt mig sugen på en roterande, man kan ju alltid städa med dubeltrissan ifall det skulle bli hologram.
Är AEG maskinen en bra maskin eller ska man köpa en oscillerande från classe, eller någonting helt annat? Budget max 2k.
Vill du prova roterande så köp en pela från verktygsboden. 1000 kr och hög kvalité
// Jack

jnutti
Ny Medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: 28 maj 2017 18:47

Re: AEG PE 150 BLÅ

Inlägg av jnutti » 01 jun 2017 19:54

Lundberg skrev: Vill du prova roterande så köp en pela från verktygsboden. 1000 kr och hög kvalité
Har varit och kikat på den men tvekat på att beställa en.
Men nu beställde jag en, Beställde lite abralon också till strålkastar renovering.
Bra pris och några trissor med på köpet! Frakten var rätt dyr däremot, 250kr!

Har menzerna polermedel i olika steg från fg500 och uppåt. Passar de att köra i roterande maskin lika bra som det har fungerat på den oscillerande?

Användarvisningsbild
Lundberg
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 725
Blev medlem: 07 jun 2015 22:35
Ort: Heby (Uppsala)

Re: AEG PE 150 BLÅ

Inlägg av Lundberg » 03 jun 2017 09:39

jnutti skrev:
Lundberg skrev: Vill du prova roterande så köp en pela från verktygsboden. 1000 kr och hög kvalité
Har varit och kikat på den men tvekat på att beställa en.
Men nu beställde jag en, Beställde lite abralon också till strålkastar renovering.
Bra pris och några trissor med på köpet! Frakten var rätt dyr däremot, 250kr!

Har menzerna polermedel i olika steg från fg500 och uppåt. Passar de att köra i roterande maskin lika bra som det har fungerat på den oscillerande?
Det ska inte vara några konstigheter, men du kan nog få laborera lite med varvtal, dosering osv
// Jack

jnutti
Ny Medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: 28 maj 2017 18:47

Re: AEG PE 150 BLÅ (BLEV PELA)

Inlägg av jnutti » 11 jun 2017 21:33

Då har jag provkört min Pela, verkar vara en kraftfull maskin. Känns verkligen stark!

Behöver bara öva på tekniken bara, spände mig lite väl mycket i början och körde för stora ytor åt gången så det blev en del hopp och den ville dra iväg. Lite träning så kommer det nog gå bra. :D

BildMl 500 by Johannes Nutti, on Flickr

BildMl 500 by Johannes Nutti, on Flickr

BildMl by Johannes Nutti, on Flickr

BildMl by Johannes Nutti, on Flickr

speedy
Medlem
Inlägg: 112
Blev medlem: 20 apr 2011 23:04
Ort: Ohamn

Re: AEG PE 150 BLÅ (BLEV PELA)

Inlägg av speedy » 11 jun 2017 22:40

Vilken Skabbhalsar bil! Kul att det verkar gått ok också :)

TonyM
Medlem
Inlägg: 219
Blev medlem: 19 mar 2017 18:52
Ort: Ronneby

Re: AEG PE 150 BLÅ (BLEV PELA)

Inlägg av TonyM » 12 jun 2017 15:56

Snyggt jobbat! Ser ut att fått en härlig wetlook för en silvrig lack. Vad har du använt för lackskydd?
Tony - Kia cee'd sw 1.6tdi -11

Skriv svar