Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Mirakel- svamp

Diskutera bilvårdsprodukter här
MAX

Mirakel- svamp

Inlägg av MAX » 02 jan 2009 12:13

Hej har lite funderingar angående mirakel svampen har nämligen en liggandes som jag ej använt än.
Som jag har läst så är den ju väldigt effekt på att avlägsna diverse smuts o andra obehagligheter som fastnat på diverse matreal bla lackade ytor.

Kan man använda den som ett allternativ till clay eller kaross-svampen innan man ska polera en en bil.
Kan ju förstå att den kanske inte är lika effektiv eller hållbar som clay eller kaross-svampen men då den är väldigt billig så kan man kasta den när man är klar ha den som en en-gångs produkt så att säga.
Max
Senast redigerad av 6 MAX, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Stupid-Flanders
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 946
Blev medlem: 13 nov 2008 11:18
Ort: Sundsvall

Re: Mirakel- svamp

Inlägg av Stupid-Flanders » 08 apr 2009 10:37

Lånar tråden lite.

Kan man använda denna på skinnklädseln som steg 1 för att få bort fläckar som läderrengörningen inte tar eller är den bara för plast, vinyl och liknande?
Senast redigerad av 6 Stupid-Flanders, redigerad totalt 14 gång.
Black isn't a color, it's a part time job!

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Inlägg: 1402
Blev medlem: 15 sep 2008 23:23
Kontakt:

Re: Mirakel- svamp

Inlägg av mortil » 08 apr 2009 13:22

ska låta vara osagt om man kan använda den på lacken . men en clay eller kaross-svamp kan man ju använda flertalet gånger så den blir ju inte så dyr i slutändan . har nog använt min kaross-svamp 10-12 bilar tycker den är smidig. man får dock se till att hålla den ren .

vad gäller rengöring av skinnklädsel så ska detta funka vad jag vet. har själv tagit bort lite skit på skinnklädsel med mirakel svampen . (vääldigt bra) har sprutat på ruggan och sen låtit den suga ett tag sen gnuggat med svampen. sen torka rent med mf-duk
Senast redigerad av 6 mortil, redigerad totalt 14 gång.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

Användarvisningsbild
Tantrum
Administratör
Administratör
Inlägg: 1897
Blev medlem: 22 sep 2008 20:52
Ort: Göteborg

Re: Mirakel- svamp

Inlägg av Tantrum » 08 apr 2009 17:23

På lack bör den inte användas. Den är ganska omild mot underlaget. Vår mattlackerade garderobsdörr har nu flera blanka fläckar efter att jag försökt ta bort skavmärken :)

På skinn är den bra. Men även där bör man vara lite försiktig, som med allt annat :)
...like a boss.

Skriv svar