Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
bildammvippa
-
hebbe
- Medlem
bildammvippa
hejsan!
detta blir mitt första inlägg i detta forum, alltid spännande med ett nytt bilvårdsforum, tänkte kolla med er här om ni har testat sån här dammvippa som man använder till lacken, har tänkt köpa en för ja har inte tvättmöjligheter i garaget, utan har 2 km till närmsta tvätt, visserligen kan ja stå på jobbet och tvätta bilen men dit är det 3 mil och ja orkar inte åka dit varje gång bilen ska recondas.
mvh/fredrik
detta blir mitt första inlägg i detta forum, alltid spännande med ett nytt bilvårdsforum, tänkte kolla med er här om ni har testat sån här dammvippa som man använder till lacken, har tänkt köpa en för ja har inte tvättmöjligheter i garaget, utan har 2 km till närmsta tvätt, visserligen kan ja stå på jobbet och tvätta bilen men dit är det 3 mil och ja orkar inte åka dit varje gång bilen ska recondas.
mvh/fredrik
Senast redigerad av 6 hebbe, redigerad totalt 14 gång.
- rkoo
- Trogen Medlem

Re: bildammvippa
Hej,
Jag kan då inte rekommendera några slags produkter som innebär att du torkar/gnider/drar något direkt mot en smutsig lack. Du kommer i så fall få repor garanterat även om produkten lyckas göra rent lacken utan vatten. Sen är ju frågan bara hur mycket/lite repor det blir.
Jag kör stenhårt på att så mycket som möjligt ska spolas bort innan man har direktkontakt med lacken.
/rkoo
Jag kan då inte rekommendera några slags produkter som innebär att du torkar/gnider/drar något direkt mot en smutsig lack. Du kommer i så fall få repor garanterat även om produkten lyckas göra rent lacken utan vatten. Sen är ju frågan bara hur mycket/lite repor det blir.
Jag kör stenhårt på att så mycket som möjligt ska spolas bort innan man har direktkontakt med lacken.
/rkoo
Senast redigerad av 6 rkoo, redigerad totalt 14 gång.
- Jiiins
- Entusiast

Håller med föregående talare , om du nu inte bara tänker att du typ ska damma av bilen för att den blivit dammig i garaget isåfall kanske en dammvippa fungerar eller kör med tryckluft o blås av dammet.rkoo skrev:Hej,
/rkoo
Men är det trafik smuts du tänker på så nej inte på mina bilar iallafall
Senast redigerad av 6 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "
- rkoo
- Trogen Medlem

Precis som Jiins skrev, är det bokstavligen bara damm så är det klart en fjäderlätt vippa inte direkt repar men smuts - då är det spola av som gäller.
Senast redigerad av 6 rkoo, redigerad totalt 14 gång.
-
hebbe
- Medlem
vill bara lägga in ett förtydligande av min fråga; så klart ska ja inte ha dammvippan som ett alternativ till riktig tvätt, utan bara damma av bilen om den fått nåt damm på dig på väg från tvätten. eller nån här kanske har nåt alternativ till damvippan??
-
Göran
Hej Hebbe!
Vi ska testa den vippan om drygt en månad, så håll ut. Den har fått bra kritik i USA.
Annars så ska vi testa fram "Detail spray" som anvænds flitigt. Bland annat på skolbussar i USA.
Tack før frågan, jag har satt den i rullning och bollar øver den inom en snar framtid.
//Bilvårdsforum
Vi ska testa den vippan om drygt en månad, så håll ut. Den har fått bra kritik i USA.
Annars så ska vi testa fram "Detail spray" som anvænds flitigt. Bland annat på skolbussar i USA.
Tack før frågan, jag har satt den i rullning och bollar øver den inom en snar framtid.
//Bilvårdsforum
Senast redigerad av 6 Göran, redigerad totalt 14 gång.
- mortil
- Moderator

- Kontakt:
jag har Würts spray polish.admin skrev:Hej Hebbe!
//Bilvårdsforum
det är en "detailer spray" tar bort skit och ger lyster. perfekt då man ska sälja nån bil och den stått ett tag
Senast redigerad av 6 mortil, redigerad totalt 14 gång.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..
-
hebbe
- Medlem
tack för svaren, ska bli spännande att läsa testresultatet om dammvippan. hade precis tänkt och fråga vad en quick detail är för nåt, tar och startar en ny tråd om den.
-
hebbe
- Medlem
kan meddela att ja inte köpt någon dammvippa, utan använder en stor tvätthandske i microfiber istället. den funkar alldeles utmärkt.