Är ny här på detta eminenta forum och har suttit och kollat trådar i 2 dar nu så man är helt yr i bollen
Jag är en färsking när det kommer till "riktiga" bilvårds produkter och har aldrig ens hållit i en polermaskin förr. Har endast använt mack medel(sonax och turtle) och hand polerat med sisådär resultat.
Efter mina kollar här på forumet så börjar det klarna lite grann och jag har fått så många jätte bra tips om medel och annat. Tänkte skriva en shoppinglista här och se vad ni tycker, är fortfarande rätt osäker vilka medel jag ska köpa och då det kommer att kosta rätt mycket så vill man ju ha lite kött på benen
Skä väl tillägga att jag får min "nya" 9-5a på onsdag an 08a som är bra rekondad vad jag kunde se, knappt en enda repa på hela bilen, tror att det är MrCap som rekondar SAABs beg bilar i akalla.
Ialla fall här kommer min lista, inte helt komplett men jag hoppas att jag får lite hjälp med det
*polermaskin blir en biltema dubbel, den ska ju vara bra för färskingar som mej såg jag hehe
*Trissor har jag ingen aning om men kollade på BBV (min nya favvo sida med) och tänkte mej CarPads gul och vit medium
*Avfettning blir ju HD grön som verkar vara riktigt omtyckt här (brukar köra OK naturavfettning som funkar riktigt bra men kostar mer då)
*Shampo tänkte jag mej Ultima, och tänkte mej kanske hela deras bilvårds paket med 10 produkter om ni rekommenderar den.
polermedel och lackskydd är jag lite osäker på fortfarande men ultimas grejjer verkar ju lättjobbade, men nackdelen är att jag är en GDSare och inte har något eget garage bara öppen carport,vet inte hur det funkar att stå ute och gnugga när det är damm och sånt i luften.
*fälgrent blir odiskutabelt Sonax fälgspray den är totalbäst av alla jag har provat. den gör även rent mina vita fälgar på jobb bilen när dom gulnat av dålig skötsel utan att man behöver gnugga på dom direkt
*Gummirent för däck och mattor tänkte jag mej Sealclean den verkar ju riktigt bra med efter lite läsning här.
Så då återstår ju interiören, panelen brukar ju bli klockren med bara en fuktig MF duk, men sätena vet jag ej vad som är bra, det är skinn/textil säten
Hoppas på bra tips och om jag har glömt något så säg garna till
Är verkligen glad att jag hittade detta forum! Its the best