Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Re: Ni som använder AEG Polermaskin PE 150, prisvärd?
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Du har allt du behöver på en AEG 150....150mm stödplattan byter man ut till en 115mm....så man kan köra 130mm rondeller.... 
Senast redigerad av 6 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
- rkoo
- Trogen Medlem

Jag är mycket nöjd med min aeg. Den har aldrig värmenypt och går väldigt stabilt tycker jag.
Senast redigerad av 6 rkoo, redigerad totalt 14 gång.
-
deciso
- Trogen Medlem

Är nöjd med min AEG. Orginal stödplatta kan man lätt skära ner till önskad storlek.
Bilsports test var ju rena skämtet. "testet innehåller inga proffs maskiner då pristaket sattes till 5000. Proffsmaskiner kostar många tusenlappar mer" ????? Skulle var toptool då men nu var det ju roterande dom körde och då är väl Flex bland dom dyraste på marknaden.
Bilsports test var ju rena skämtet. "testet innehåller inga proffs maskiner då pristaket sattes till 5000. Proffsmaskiner kostar många tusenlappar mer" ????? Skulle var toptool då men nu var det ju roterande dom körde och då är väl Flex bland dom dyraste på marknaden.
Senast redigerad av 6 deciso, redigerad totalt 14 gång.
- jujimbo
- Entusiast

Köpte en begagnad av plugg727 här på forumet, det jag lilla jag kört med den tycker jag att det är en smidig maskin med bra kraft. 
Senast redigerad av 6 jujimbo, redigerad totalt 14 gång.
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
FLEX PE 14-2 150 och Festool SHINEX RAP 150 ligger båda strax under 5000kr.....deciso skrev:Är nöjd med min AEG. Orginal stödplatta kan man lätt skära ner till önskad storlek.
Men för att återgå till AEG PE 150 så tycker jag detta är en enormt bra maskin för under 2000kr....Och den kroknar absolut inte vid polering....all elektronisk skydd och hjälp finns på denna maskin....Automatiskt självbrytande kolborstar. Digital elektronik för steglös varvtalsreglering med förval, mjukstart, motorskydd och varvtalsbegränsning vid obelastad maskin....3¨års garanti.....kan det bli bättre ??
- jujimbo
- Entusiast

Det jag gillar med AEG är att den är lagom liten och väger inte å mkt precis lagom om man skall vara sådär tråkigt svenskt, tror du kommer bli nöjd med en om du köper den.
Bra pris på dom
Bra pris på dom
Senast redigerad av 6 jujimbo, redigerad totalt 14 gång.
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Bra valAse skrev:Nu har jag handlat![]()
![]()
Tack för alla utlåtande!
Det blev denna från bbv: http://shop.bollnasbilvard.se/aeg-poler ... c-527.aspx
Undrar om man får två godispåsar eller någon annan bonusnu när man är uppe i 5-siffrigt belopp som man shoppat för
Blir snabbt lite pengar av det, men det är sååå roligt
![]()
//Andreas
En godispåse verkar vara en bra "giveaway" grej....
AEG maskinen ligger i originalutförande på 2595kr.....Vi har extrautrustat den och slimmat priset....Berätta gärna hur du tycker det känns att köra den, när du kommit igång...
- jujimbo
- Entusiast