Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
HD grön och torktid
-
AArvidsson
- Medlem
HD grön och torktid
Jag har en fundering kring HD grön. Hur får ni andra den att ligga kvar på lacken en stund utan att torka in så snart man vänder ryggen till? Jag lägger på tillräcklgit mycket att det ska börja rinna med en kempåläggare men jag upplever fortfarande att det torkar in väldigt fort?
Senast redigerad av 6 AArvidsson, redigerad totalt 14 gång.
- Funk
- Moderator

Re: HD grön och torktid
Den är ju ungefär som vatten i torktid, så värme, vind och luftfuktighet påverkar kraftígt. Man får helt enkelt passa bilen... Fast å' andra sidan tycker jag att alkalier inte behöver ligga så länge om man högtryckar efteråt.
/Thomas
/Thomas
Senast redigerad av 6 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
-
AArvidsson
- Medlem
Sedär, själv tycker jag inte det händer speciellt mycket med HD-grön, speciellt inte på insekter :S Jag kör 1:20-1:30 nånstans.
Senast redigerad av 6 AArvidsson, redigerad totalt 14 gång.
-
KristoferS
- Medlem
Jag tycker också den kan torka snabbt utomhus. Lägger då på det i garaget och rullar ut för att spola av. Eller så lägger jag halva bilen åt gången. Blandningen är väl 1:30 - 1:40.
Senast redigerad av 6 KristoferS, redigerad totalt 14 gång.
- rkoo
- Trogen Medlem

Kan hålla med om att det torkar ganska fort. Speciellt om man är ute och det blåser. Gäller att ta partier och spola innan det torkat.
Nu brukar jag bara höfta till blandningen men ligger nog snarare kring 1:20 än högre och tycker det fungerar utmärkt.
För insekter rekommenderas väl runt 1:10 för bra effekt.
Nu brukar jag bara höfta till blandningen men ligger nog snarare kring 1:20 än högre och tycker det fungerar utmärkt.
För insekter rekommenderas väl runt 1:10 för bra effekt.
Senast redigerad av 6 rkoo, redigerad totalt 14 gång.
-
AArvidsson
- Medlem
*doh* Ibland känner jag mig som en riktig pappskalle; givetvis tar man partier och inte hela bilen. Snacka om att vara fast i gamla hjulspår