Jag har fått vita färgstänk på sidan av bilen, troligen färg från sträcken på vägen. Någon som har en idé hur jag tar bort dom?
/M
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Färgstänk
-
HElgEe
- Ny Medlem
Re: Färgstänk
Jag skulle fundera på en "mirakelsvamp" alternativt clay.
Senast redigerad av 4 HElgEe, redigerad totalt 14 gång.
Kia Soul 1.6 CRDI EX Komfort - 2012, White No. 1
- Manor
- Moderator

Se även en liknande tråd:
http://bilvardsforum.se/viewtopic.php?f ... 4nk#p67655
http://bilvardsforum.se/viewtopic.php?f ... 4nk#p67655
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
- Grief
- Moderator

Som gammal bitter vägmålare kan jag bara säga: You got served.pemlar skrev:Jag har fått vita färgstänk på sidan av bilen, troligen färg från sträcken på vägen. Någon som har en idé hur jag tar bort dom?
/M
Så vansinnigt trött man blev på bilister som inte kunde vänta 10 sekunder utan prompt körde i de nymålade strecken och därmed förlängde vår, redan alldeles för långa arbetsdag, med minst 1 timme.
Har du provat med stålborste?
Skämt åsido, en tur med lera över stället bör lösa dina problem
Är det riktigt mycket färg så kan jag meddela att färgen, som är ett granulat, övergår i flytande form vid ungefär 230 grader C.
Kia Cee'd SW -11 | Mazda 323 1,5 DX -83