Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Waffle weave

Diskutera bilvårdsprodukter här
Användarvisningsbild
rkoo
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 933
Blev medlem: 19 sep 2008 10:57
Ort: Stockholm

Waffle weave

Inlägg av rkoo » 23 okt 2008 10:25

Hej,

Vad finns det egentligen för utbud av waffle-dukar här i Sverige?
Vilka, utöver ProRecond, Bollnäs bilvård, Meguiars och Pingens säljer dem?

Vilka av dessa och andra har ni erfarenhet av?

Själv har jag bara testat ProReconds förra version och tycker den är helt ok men tror nog det finns både bättre och billigare att få tag på än dessa som kostar 150-250 kr.

Om det skulle finnas waffledukar för typ 100 kr att köpa som kanske inte är världens bästa men ändå bra skulle det sälja bra tror ni? Skulle ni köpa?
Senast redigerad av 6 rkoo, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
rkoo
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 933
Blev medlem: 19 sep 2008 10:57
Ort: Stockholm

Re: Waffle weave

Inlägg av rkoo » 23 okt 2008 10:47

Hehe. Jag var ju mer inne på linjen att själv ordna dukar för just 100-lappen till de som vill ha. Men först få lite synpunkter på frågorna ovan.
Senast redigerad av 6 rkoo, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2124
Blev medlem: 18 sep 2008 18:15
Ort: Götene

Re: Waffle weave

Inlägg av Jiiins » 23 okt 2008 21:14

Det verkar bra!
Kör på ;)
Senast redigerad av 6 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Inlägg: 1402
Blev medlem: 15 sep 2008 23:23
Kontakt:

Re: Waffle weave

Inlägg av mortil » 30 dec 2008 16:14

har någon kommit fram till några som fungerar bra ?

uppsättningen wafflar ja har nu (ca 15-20 olika) har gått runt 20-50 tvättar. vissa mer hållbara och bättre än andra.

samma gäller MF dukar. har även haft en MF kunnig person som arbetar med mf hela dagarna tittat och klämt på min arsenal . va mycket intressanta kommentarer där :)
Senast redigerad av 6 mortil, redigerad totalt 14 gång.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2124
Blev medlem: 18 sep 2008 18:15
Ort: Götene

Re: Waffle weave

Inlägg av Jiiins » 03 jan 2009 16:58

Nisse skrev:
mortil skrev:har någon kommit fram till några som fungerar bra ?

uppsättningen wafflar ja har nu (ca 15-20 olika) har gått runt 20-50 tvättar. vissa mer hållbara och bättre än andra.

samma gäller MF dukar. har även haft en MF kunnig person som arbetar med mf hela dagarna tittat och klämt på min arsenal . va mycket intressanta kommentarer där :)
Många ggr kan det vara så att gamla grejer funkar bäst...när det gäller just microfiber för torkning av tvättad bil...så skulle jag nog satsa mina pengar på syntetiskt sämskinn eller äkta sämskinn...kommer mycket nytt hela tiden...frågan är om det är bättre grejer eller om man bara blir påverkad att köpa...just wåffeldukar tycker jag trådar upp så mycket...lätt att fastna i lister osv...

Men just microfiber är ett måste när man torkar bort poler och vaxmedel på lack...en beg frottéhanduk från tantens förråd är ingen höjdare på en solid svart bil....

N-E Lingman
Bollnäs bilvård AB / BBV Webshop
Kan hålla med dej Nisse att wåffeldukar vill fastna runt lister emblem ,min favorit har varit syntetskinn tills jag köpte Sonus wåffelduk av Göran den kändes mer som ett syntetskinn angående lister och emblem. Man fastnar inte med den.
Senast redigerad av 6 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Inlägg: 1402
Blev medlem: 15 sep 2008 23:23
Kontakt:

Re: Waffle weave

Inlägg av mortil » 03 jan 2009 18:20

Nisse skrev:
mortil skrev:har någon kommit fram till några som fungerar bra ?

uppsättningen wafflar ja har nu (ca 15-20 olika) har gått runt 20-50 tvättar. vissa mer hållbara och bättre än andra.

samma gäller MF dukar. har även haft en MF kunnig person som arbetar med mf hela dagarna tittat och klämt på min arsenal . va mycket intressanta kommentarer där :)
Många ggr kan det vara så att gamla grejer funkar bäst...när det gäller just microfiber för torkning av tvättad bil...så skulle jag nog satsa mina pengar på syntetiskt sämskinn eller äkta sämskinn...kommer mycket nytt hela tiden...frågan är om det är bättre grejer eller om man bara blir påverkad att köpa...just wåffeldukar tycker jag trådar upp så mycket...lätt att fastna i lister osv...

Men just microfiber är ett måste när man torkar bort poler och vaxmedel på lack...en beg frottéhanduk från tantens förråd är ingen höjdare på en solid svart bil....

N-E Lingman
Bollnäs bilvård AB / BBV Webshop
har nog bara köpt 3 eller max 4 st waffle dukar . resten är tester och liknande jag fått från kompisar i usa och england samt andra ställen :)

finns 2 olika jag kör väldigt mycke med ena är köpt här i sverige och den andra kommer från en kompis i usa fast tillverkas som allt annat i kina :)

det är dom 2 jag är mest nöjd med mer nöjd med dom än sämsskinn för dom torkar upp mer och nja ja tycker inte om sämsskinn har aldrig gjort och kommer nog aldrig göra . förr va det ett nödvändigt ont i mina ögon men nu slipper ja den o de e skönt :)
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

Skriv svar