Detta behöver nödvändigtvis inte vara ett polermedel eller lackskydd, utan kan lika gärna vara den svinbilliga toalettborsten som funkar bra att skrubba hjulhusen med eller fälgrengöringen som lätt och ledigt kalkar ur kaffebryggaren
Jag kan väl börja!
Jag vill tipsa om hur grymt det är att ha ett par små borstar i olika hårdhet, typ nagelborstar. Jag har en stor halvmjuk till mattor. Denna är snäll mot fibrerna men tillräckligt grov för att rengöra ordentligt. Vidare kör jag med två mindre styva borstar till utvändiga olackade plastlister och invändig fläckborttagning. Sen har jag en riktigt mjuk nagelborste som är fantastisk att skrubba läder, instrumentpaneler och andra mjukare material med. Total kostnad för dessa är runt 45 kr. För mig är de dock "ovärderliga"
På samma tema vill jag tipsa om vanliga runda målarpenslar som funkar mäktigt till allt utom att rengöra lacken och det jag använder mina styvare borstar till. Där kan man få 5-6 kvalitetspenslar i olika storlek för under 200 kr. Stor pensel är bra till fälgar medan de mindre är bra till dörrhålor t ex.
Fyll gärna på tråden