Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Irriterad

Ta som vana att läsa här, all information om forumet från administratörer skrivs här. Du kan också ställa frågor om det är nån funktion du funderar på.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Stupid-Flanders
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 946
Blev medlem: 13 nov 2008 11:18
Ort: Sundsvall

Irriterad

Inlägg av Stupid-Flanders » 17 sep 2010 20:33

Känner att jag måste skriva av mig lite nu.

Varför är det ibland så här på forumet när någon frågar/diskuterar en viss produkt/produkter så ska det blandas in/föreslås andra produkter som inte ens har efterfrågats eller har med ämnet att göra. Oftast handlar det om Ultima/Sonus.

I just det här fallet är det den här tråden som är aktuell.
http://bilvardsforum.se/viewtopic.php?f=13&t=2483

Jag har lagt upp en tråd med test av 4 olika däckglansmedel och det diskuteras lite kring dessa produkter och resultatet. Ändå kommer det en kommentar från Nisse att Sonus är en jättebra produkt. Smygreklam? Vet inte hur det är med er andra men jag upplever det som så. Enligt mig har det här inlägget ingenting att göra med tråden då den handlar om 4 andra medel.

Detta förekommer lite nu och då här på forumet. Till exempel så frågar någon är FireGlaze ett bra lackskydd och får svaret Orange Sealer är en toppenprodukt.

Jag har absolut ingenting emot att sponsorerna föreslår produkter oavsett om det är deras egna eller andras men gör det i rätt trådar där det efterfrågas.

Kom gärna med kommentarer på det här men det är min åsikt.
Senast redigerad av 1 Stupid-Flanders, redigerad totalt 14 gånger.
Black isn't a color, it's a part time job!

Göran

Re: Irriterad

Inlägg av Göran » 17 sep 2010 20:41

Bra att du tar upp det här Stupid-Flanders, jag har tagit upp saken på telefon med Nisse och Limban. Dessutom så måste Moderatorerna och administratörerna uppmärksamma dessa inlägg för att i efterhand radera ev. smygreklam.
Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Irriterad

Inlägg av Nisse » 17 sep 2010 21:01

Ja det där var ju ett klavertramp....

Trodde jag var en vanlig medlem som alla andra för några sekunder där.....

Ber tusen gånger om ursäkt !! ;)
Senast redigerad av 1 Nisse, redigerad totalt 14 gånger.
Bild
MVH Nisse

Användarvisningsbild
Stupid-Flanders
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 946
Blev medlem: 13 nov 2008 11:18
Ort: Sundsvall

Re: Irriterad

Inlägg av Stupid-Flanders » 17 sep 2010 21:19

No hard feelings :jeps

Kände bara att jag ville ta upp det eftersom jag stört mig lite på det.
Jag har absolut ingenting emot att sponsorerna föreslår produkter oavsett om det är deras egna eller andras men gör det i rätt trådar där det efterfrågas.

Det här gäller ju inte bara sponsorerna utan alla medlemmar, att man försöker hålla sig till ämnet och det som efterfrågas i trådarna.

Självklart kan det vara helt rätt i vissa lägen att föreslå en annan produkt som ersättare till det som efterfrågas.
Senast redigerad av 1 Stupid-Flanders, redigerad totalt 14 gånger.
Black isn't a color, it's a part time job!

Användarvisningsbild
bustorp
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 982
Blev medlem: 18 sep 2008 19:08

Re: Irriterad

Inlägg av bustorp » 17 sep 2010 22:32

Exakt samma sak förekom på ett annat forum o det var duktigt irriterande. men där verkade de
inte förstå "problemet".
OK, det var väl kanske inte ett oberoende forum men det är lika störande what so ever........
Men det är värt att påpeka var det än finns så att det uppmärksammas.

*sa han som själv svamlar en massa skit i alla trådar* :oops: Skärp dig nu, bustorp
Senast redigerad av 1 bustorp, redigerad totalt 14 gånger.
Besserwissers wisser besser
Gammalt djungelordspråk

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Irriterad

Inlägg av Nisse » 17 sep 2010 23:17

bustorp skrev:Exakt samma sak förekom på ett annat forum o det var duktigt irriterande. men där verkade de
inte förstå "problemet".
OK, det var väl kanske inte ett oberoende forum men det är lika störande what so ever........
Men det är värt att påpeka var det än finns så att det uppmärksammas.

*sa han som själv svamlar en massa skit i alla trådar* :oops: Skärp dig nu, bustorp
Det krävs en MAN för att erkänna sina fel...... :lol:
Vi på BBV är i alla fall med och snackar i dom allmänna trådarna....Det är faktiskt lite svårt att växla om från vardag till fritid på forumet....Ni får nog ha lite överseende med detta ibland..... ;)
Senast redigerad av 1 Nisse, redigerad totalt 14 gånger.
Bild
MVH Nisse

adde
Medlem
Inlägg: 157
Blev medlem: 17 aug 2010 11:59
Ort: Stockholm

Re: Irriterad

Inlägg av adde » 18 sep 2010 01:52

Nisse skrev:Det är faktiskt lite svårt att växla om från vardag till fritid på forumet....Ni får nog ha lite överseende med detta ibland..... ;)
En fredag kl. 23.00 har i alla fall jag överseende med det mesta :cheers

Sen kan jag uppskatta "reklam" för alternativa produkter i diverse trådar. Där någon upplyser fler än trådskaparen om alternativa BRA produkter som kan ge bra resultat. Det är mer informativt än reklam enligt mitt sätt att se det.
Det är som sagt min åsikt...
Senast redigerad av 1 adde, redigerad totalt 14 gånger.
Mvh
Adde

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Inlägg: 4006
Blev medlem: 30 sep 2009 22:25
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: Irriterad

Inlägg av limban » 18 sep 2010 02:23

adde skrev:
Nisse skrev:Det är faktiskt lite svårt att växla om från vardag till fritid på forumet....Ni får nog ha lite överseende med detta ibland..... ;)
En fredag kl. 23.00 har i alla fall jag överseende med det mesta :cheers

Sen kan jag uppskatta "reklam" för alternativa produkter i diverse trådar. Där någon upplyser fler än trådskaparen om alternativa BRA produkter som kan ge bra resultat. Det är mer informativt än reklam enligt mitt sätt att se det.
Det är som sagt min åsikt...
Du tack.. jag sitter uppe sent för att leva upp till våra krav.. men tack ännu gång.. nu känner jag mig ännu friare.. hehehe.. tack Göran för ett mycket fint forum!!.. hoppas alla känner sig välkommen här.. ;)
Senast redigerad av 1 limban, redigerad totalt 14 gånger.
Bild
MVH Anders Lindbäck
Tel: +46 (0) 278-127 30 info@bollnasbilvard.se

TobiasE
Medlem
Inlägg: 101
Blev medlem: 08 sep 2010 17:22
Ort: Örebro

Re: Irriterad

Inlägg av TobiasE » 18 sep 2010 08:50

Limban och Nisse får lägga till en "disclaimer" i sin signatur helt enkelt.
"Ovanstående skribents åsikter kan ha påverkats av långvarig exponering mot Ultima's paintguard produkter och Menzernas polermedel. Dessa åsikter bör därför tas med en nypa HD-grön (1:20) och hållas med en MF-tvättvante". :)

//TobiasE

*Edit* la till en smiley så ingen tror jag är allvarlig...man vet ju aldrig :)
Senast redigerad av 2 TobiasE, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
bustorp
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 982
Blev medlem: 18 sep 2008 19:08

Re: Irriterad

Inlägg av bustorp » 18 sep 2010 11:51

adde skrev:
En fredag kl. 23.00 har i alla fall jag överseende med det mesta :cheers
En fredagskväll kl. 2300 har man väl svårt att läsa ö h t, kanske....................
Besserwissers wisser besser
Gammalt djungelordspråk

Skriv svar