Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Sponsorers eviga smygreklamandet ?

Ta som vana att läsa här, all information om forumet från administratörer skrivs här. Du kan också ställa frågor om det är nån funktion du funderar på.
Skriv svar
MAX

Sponsorers eviga smygreklamandet ?

Inlägg av MAX » 21 jan 2011 21:22

Jag vet inte? om det bara är jag som upplever det här eviga smygreklamandet som riktigt störande,dvs man får alldrig något vettigt svar speciellt då på trådar som inte är riktade till en specifik sponsor.
förutom om det råkar var två eller flera sponsorer som säljer samma produkt så naturligtvis är har dom samma åsikt,dvs det här ska du köpa :twisted:

Mina erfarenheter säger mig att det jag testat och funnit mig nöjd med är sånt som medlemmarna (ej sponsorer)själva tycker fungerar bra dvs folket med samma erfarenheter som jag själv har samt att vi inte rekomenderar dom för egen vinning dvs klirr i kassan utan för att vi helt enkelt gillar produkterna som gjort oss nöjda både med arbetssätt o resultat,fast då inte att just det passar alla :?:

Ok nu har ju länkningen rakt in i shopparna avtagit(försvunnit)från sponsorerna,men lika illa är det ju med sponsorernas ständiga inlägg med just produkter som dom säljer i var och varannan tråd om frågor vilka lackskydd.polermedel osv man skulle kunna tänkas behöva :mrgreen:

Jag tycker att sponsorerna ska sluta exponera sig(sina produkter)på trådar som ligger utanför egna sponsortrådar, har dom något produktivt eller konkret att till-läga ang arbets sätt eller val av kategori produkter,dvs som jag nämt i en annan tråd kall avfettning,akallisk.rubbing mm osv så vistt helt okej :jeps

Sen om någon av medlemmarna rekomenderar en viss produkt som exempelvis x säljer och medlemmen har vidare funderingar kring produkten så då tycker jag att det kan vara ok att den som säljer nämda produkt går in och ger sin syn om produkten i fråga :mrgreen:

Annars så finns ju era sponsor trådar att svara på frågor om produkter som ni säljer,tex om jag blir sugen på x produkt så skriver jag till x sponsortråd och ställer mina frågor ang produkten dvs om jag vill ha x sponsors synpunkt.

Vill jag veta vad mina wannabeapolisher kompisar tycker om vissa produkter så ställer jag mina frågor utanför sponsortrådarna,då för att få ett opartiskt svar(ej i vinst syfte)utan bara för att exempelvis jag medlem namn x tycker att det här funkar fint och kanske det kan vara något att testa :P

Finns ju även exempel på där x medlemmar gått in och svarat på frågor ställda direkt till en sponsor vilket även det (tycker jag) är klantigt :oops: dvs om sponsor x får en fråga om deras produkt på sin egen tråd så ska ju inte sponsor xx eller medlem x gå in och börja ge sina synpunkter innan då tillfrågad sponsor x fått svara på frågan som just är ställd till sponsor x :P

Som sagt lite om mina tankar och som sagt vi är alla människor med olika synpunkter,men alla fall vad jag tycker,dvs var och en får säga sitt men gör det på rätt tråd och med rätt syfte :roll:
mina tankar om det hela fast finns ju dom som tycker annorlunda ;)

Mvh Max.
Senast redigerad av 1 MAX, redigerad totalt 14 gånger.

Göran

Re: Sponsorers eviga smygreklamandet ?

Inlägg av Göran » 21 jan 2011 21:39

Jag tycker att sponsorerna sköter allt bra och ger oss informativ vägledning, utan sponsorer skulle bilvådsforum inte finnas idag.
Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.

MAX

Re: Sponsorers eviga smygreklamandet ?

Inlägg av MAX » 21 jan 2011 22:01

Göran skrev:Jag tycker att sponsorerna sköter allt bra och ger oss informativ vägledning, utan sponsorer skulle bilvådsforum inte finnas idag.
Jag skulle säga tvärtom,dvs utan medlemarnas eantusiasmen och nyfikenhet så skulle det i princip bara vara en stor webb-shopp?

Det är ju mer intressant att veta vad x medlem har för favoriter(medel) och arbetssätt än vad x sponsor säljer för produkter för det har vi ju redan koll på när vi har tillgång till deras webbshoppar,sen om sponsor x råkar ha den produkten så är ju sannolikheten stor att medlem x åckså har den och kan ge sin syn på produkten i fråga.

Max.
Senast redigerad av 1 MAX, redigerad totalt 14 gånger.

Göran

Re: Sponsorers eviga smygreklamandet ?

Inlägg av Göran » 21 jan 2011 22:06

Det ena behöver inte förta det andra. Och det är ett forum med månadsvinster. Nyaste versionen av phpbb, snygg design och många bra inspel av alla medlemmar.
Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Sponsorers eviga smygreklamandet ?

Inlägg av Nisse » 21 jan 2011 22:19

Låter som vi som är sponsorer inte får sitta med vid bordet när det skall snackas produkter för bilvård Max.. ;) Har sagt det flera gånger att skall man få ett bra svar gällande en produkt så fråga de som använder dom som konsument...Vi sponsorer är bara vanligt folk vi också, som är intresserade av samma sak...Vi vill också vara med och prata bilvårdsprodukter.... ;)

Var glad att vi finns med här Max....för vi har en otrolig kunskap, och kan svara på dom frågor som många har funderingar om....Vi försöker förgylla detta forum med roliga tävlingar, sponsar med vinster osv.

:jeps
Senast redigerad av 1 Nisse, redigerad totalt 14 gånger.
Bild
MVH Nisse

Gunther
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1268
Blev medlem: 10 maj 2009 19:18
Ort: Hällefors

Re: Sponsorers eviga smygreklamandet ?

Inlägg av Gunther » 21 jan 2011 22:29

Bra sagt Nisse! jag håller med dig :jeps

Och Max, vi rekommenderar inte alltid produkter som vi säljer själv, men vi rekommenderar produkter som vi har provat själv och tycker är bra för använda! ;)
Senast redigerad av 1 Gunther, redigerad totalt 14 gånger.

MAX

Re: Sponsorers eviga smygreklamandet ?

Inlägg av MAX » 21 jan 2011 22:37

Tänker inte dra igång(har redan gjort :mrgreen: några kravaller utan ville bara vädra mina åsikter och mina åsikter är som medlem av detta forum.

Fast nu vet jag ju Görans o Bollnäs-bilvårds åsikter om det hela samt Gunters ,ok :jeps
Men skulle ju vara kul om någon annan "oberoende medlem" lämnade sin syn på saken,jag kanske är helt ute o cycklar men det är ju som bekant inte längre hem än hit,så gärna flers synpunkter om jag cycklat villse.

Max.
Senast redigerad av 1 MAX, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Crille
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1178
Blev medlem: 02 jun 2009 06:48
Ort: Västerås

Re: Sponsorers eviga smygreklamandet ?

Inlägg av Crille » 21 jan 2011 22:42

Klart man ska få snacka om produkter man gillar! Sedan att sponsorer pratar mycke för sina produkter beror med all säkerhet till att dom själva använder dom produkterna till just rekond i daglig tjänst m.m...

Är väl bra att sponsorerna finns och ger bättre priser till lutrande hobbyister som många inklusive mig på detta forum.

Sponsorer och webbshoppar lever på att sälja sina produkter till kunder och även sina tjänster, dom betalar för att vara sponsor och då tycker jag att dom ska också få göra reklam..

Men visst jag förstår dig med Max vad du menar och hur du reagerar med "Smyg reklam"...

Detta var enbart mina 5 cent i denna tråd. :cheers
Senast redigerad av 1 Crille, redigerad totalt 14 gånger.
Polerar,Lackskyddar och sist men inte minst optimerar fordon.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Sponsorers eviga smygreklamandet ?

Inlägg av Nisse » 21 jan 2011 22:49

Sånt här brukar engagera och väcka intresse...alltid kul att höra andras tankar om saker...var så säker Max...åsikter kommer! ;)

Vi får smyga ännu mer med reklamen.... :D
Senast redigerad av 1 Nisse, redigerad totalt 14 gånger.
Bild
MVH Nisse

Användarvisningsbild
rkoo
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 933
Blev medlem: 19 sep 2008 10:57
Ort: Stockholm

Re: Sponsorers eviga smygreklamandet ?

Inlägg av rkoo » 21 jan 2011 22:52

Jag håller med båda sidor.
För det mesta tycker jag forumets sponsorer håller sig på en lagom nivå och mest bara försöker hjälpa.
Ibland kan det dock kännas som att något rekommenderas mer för att säljas än för att det är det bästa medlet/maskinen för ändamålet.

Dessa "säljövertramp" tycker jag dock att det är lätt att stå ut med med tanke på hur mycket sponsorerna stöttar forumets faktiska existens.

Det fina med detta oberoende forum är ju att vi alla har rätt att skriva vår åsikt även om den går emot sponsorernas (så länge det inte är i just den sponsorns sponsortråd dvs).
Vi kan även fritt diskutera var vi köper saker billigast (utomlands eller ebay till ex) osv utan att sponsorerna muttrar högt (även det utanför sponsortrådarna såklart).
Senast redigerad av 1 rkoo, redigerad totalt 14 gånger.

MAX

Re: Sponsorers eviga smygreklamandet ?

Inlägg av MAX » 21 jan 2011 23:13

Crille skrev:Klart man ska få snacka om produkter man gillar! Sedan att sponsorer pratar mycke för sina produkter beror med all säkerhet till att dom själva använder dom produkterna till just rekond i daglig tjänst m.m...

Är väl bra att sponsorerna finns och ger bättre priser till lutrande hobbyister som många inklusive mig på detta forum.

Sponsorer och webbshoppar lever på att sälja sina produkter till kunder och även sina tjänster, dom betalar för att vara sponsor och då tycker jag att dom ska också få göra reklam..

Men visst jag förstår dig med Max vad du menar och hur du reagerar med "Smyg reklam"...

Detta var enbart mina 5 cent i denna tråd. :cheers
Hehe utan att nämna några namn så finns det en produkt som jag blivit defenitivt avrådd från att använda då den ej passade ett proffs :lol: men faktum är att den passade mig perfeckt (amatör)och

jämfört med ett hårt lanserat(viskar menzerna) så tycker jag personligen att menzerna är riktigt riktigt dåligt,men det är ju vad jag tycker finns ju folk som älskar menzerna och som sagt rubbing som rubbing

Alla har ju olika förutsättningar antingen står man i en väl avvägd(luft tempratur)lokal eller ett sunkigt garage med alla odds emot sig,dvs sponsor(bra förutsättningar) mot medlem(dåliga förutsättningar)i dom flesta fall.

Men det tråden handlade om var ju all smygreklam och tycker nu inte försäljarna att det förekommer någon smygreklam så är det väl så :roll:

Ok har sett att det tillkommit några inlägg men postar detta i alla fall :P




Max.
Senast redigerad av 1 MAX, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5627
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Sponsorers eviga smygreklamandet ?

Inlägg av Manor » 21 jan 2011 23:31

Jag är en vanlig bilintresserad forumanvändare, och jag måste säga att jag tycker att balansen är helt ok på detta forum. Exempelvis en person som Nisse tycker jag tillför mycket, då han är aktiv "bilputsare" själv och även aktiv med svar och råd på forumet. Jag tycker att det är roligt att titta på fotograferade "polerjobb" av exempelvis Sebba75, eller diverse tester av Hasse. Jag tänkte bara nämna några namn, men det finns flera jag med glädje läser mer om och av...och detta oavsett om de har ett företag eller inte. Det är kunskapen och entusiasmen jag är intresserad av.

Det känns ju som om man vill insupa kunskap från de som verkligen kan detta trickiga område, mer än att höra att kollegan "vaxat" bilen med linolja (som jag meddelade i en annan tråd). Att lära sig förstå att grannens tips att använda diskmedel i stället för bilschampo inte riktigt är någon höjdare...eller den person som tipsade om stålull för att få bort jobbiga insekter :roll:.

Keep up the good work...ALLA.

/Manor
Senast redigerad av 2 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Sponsorers eviga smygreklamandet ?

Inlägg av Nisse » 21 jan 2011 23:31

Jo men det är ju så att vissa produkter som man säljer mycket av, och man vet är väldigt populära och gillade kan hos vissa vara det sämsta man har testat...och det är även åt andra hållet naturligtvis...

Ett litet problem för oss som har en stor lagerhållning är att vi får rätt många hyllvärmare, då man alltid vill sälja det absolut bästa till kunden...det finns ju bra polermedel...men det finns dom som är bättre...och dom som är bäst... ;) men som sagt så ligger det i betraktarens öga.... ;)
Senast redigerad av 1 Nisse, redigerad totalt 14 gånger.
Bild
MVH Nisse

Användarvisningsbild
Crille
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1178
Blev medlem: 02 jun 2009 06:48
Ort: Västerås

Re: Sponsorers eviga smygreklamandet ?

Inlägg av Crille » 21 jan 2011 23:38

[quote="MAX Hehe utan att nämna några namn så finns det en produkt som jag blivit defenitivt avrådd från att använda då den ej passade ett proffs :lol: men faktum är att den passade mig perfeckt (amatör)och

jämfört med ett hårt lanserat(viskar menzerna) så tycker jag personligen att menzerna är riktigt riktigt dåligt,men det är ju vad jag tycker finns ju folk som älskar menzerna och som sagt rubbing som rubbing

Alla har ju olika förutsättningar antingen står man i en väl avvägd(luft tempratur)lokal eller ett sunkigt garage med alla odds emot sig,dvs sponsor(bra förutsättningar) mot medlem(dåliga förutsättningar)i dom flesta fall.

Men det tråden handlade om var ju all smygreklam och tycker nu inte försäljarna att det förekommer någon smygreklam så är det väl så :roll:

Ok har sett att det tillkommit några inlägg men postar detta i alla fall :P




Max.[/quote]

Så kan det vara :nicka håller med dig om menzerna gillar tyvärr inte det heller, måste säga att jag föredrar Lahegas rubbingar mycke bra produkter..

Crille
Senast redigerad av 1 Crille, redigerad totalt 14 gånger.
Polerar,Lackskyddar och sist men inte minst optimerar fordon.

nyberg
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1011
Blev medlem: 12 okt 2009 08:23

Re: Sponsorers eviga smygreklamandet ?

Inlägg av nyberg » 22 jan 2011 21:24

jag tycker sponsorerna sköter sig bra på detta forum,
självklart rekommenderar dom medel som dom säljer mer,, men finns ju en anledning varför dom säljer just det märket,,, dom gillar det, tycker det är bra mest troligt,

sen fyller ju alla butiker ut med märken som dom inte gillar i vinst syfte, men dom blir nog inte rekommenderade lika ofta kan jag tänkta mig,,

så tycker det funkar bra här,, men ibland så kan dom vara lite snabba och säga sitt märke, kanske vänta på "vanlig" forum medlem får säga först så dom inte blir bort skrämda...

Skriv svar