Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Wax som fungerar i vått?

Sverigest vassaste webshop inom bilvård, tidigare Bollnäs Bilvård!
Över 30 års erfarenhet inom branschen.
rekaren
Medlem

Re: Wax som fungerar i vått?

Inlägg av rekaren » 03 dec 2009 12:05

Känns som jag kan hålla med Nyberg.
Varför inte lägga upp Ultima under fliken: Bilvårdforums sponsorer/samarbetspartners. Då känns det mer som den har hamnat rätt på något sätt.
Bara en tanke.
Senast redigerad av 1 rekaren, redigerad totalt 14 gånger.

Executive
Medlem

Inlägg av Executive » 03 dec 2009 12:35

Så bara för att man säljer en produkt får man inte tycka att den är bra? Jag brukar alltid skriva bra om Ultima och tycker att fler borde testa för det är verkligen superprodukter!
Senast redigerad av 1 Executive, redigerad totalt 14 gånger.

Göran

Inlägg av Göran » 03 dec 2009 12:52

Jag tycker om många produkter, speciellt p21s och collinite, men dessa finns inte i Sverige.

Min ambition är att bara prata om det i bbv sponsotråd, och lite på skoj i tjatten.

Jag ber om ursäkt om jag verkar fokuserad på en enda produkt.

Hälsningar Göran
Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.

nyberg
Entusiast
Entusiast

Inlägg av nyberg » 03 dec 2009 15:36

vill bara tilllägga att jag sett att det är lite på "skoj" också som du göran gått in i dessa trådar. ni verkar känna varandra, men för folk som inte vet / ser det så ser det lite tokigt ut,

sen att man rekomenderar en produkt man gillar har jag full förståelse för,
men det jag reagera på var att du går in i trådar där dom säljer eller rekomenderar sina varor,, blir lite som du förstör för dom,
men att du rekomenderar din produkt i trådar där dom frågar om en specifik produkt är helt ok tycker jag, men behöver inte gå till överdrift heller ;)

tycker det rekaren sa om att du gör en egen del om dina produkter låter som en bra ide,
sakerna verkar bra inge snack om saken många som gillar det. men hoppas du förstog hur jag mena och hur man kan se det..
Senast redigerad av 1 nyberg, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 03 dec 2009 19:38

Både Trutest Pro Xpress Wax 165 spray och Essex snabbvax är tanken att man skall torka av lacken före appliceringen...har kollat lite mer på tillverkarnas presentation av dessa produkter....men visst kan man prova att lägga på lite på våt lack för att testa... ;)

Nyberg...
Vi har ett väldigt stort sortiment med en massa olika produkter...flera av dessa konkurrerar med varandra...alla har vi våra favoriter...men det jag tycker är bra kan någon annan förkasta helt, och tvärt om...så det är väldigt svårt att sätta fingret på den produkten som är bäst... ;)

Just neutralt forum tolkar jag som att alla har rätt att säga sin mening...oavsett om man är inne här som vanlig forummedlem eller representant för t.ex. Lahega kemi... ;)

Vill ta tillfället i akt och ge Lahega kemi, Smartwax, Kombi kemi en eloge för ett föredömligt uppträdande här på forumet....och naturligtvis alla medlemmar... ;)

Jag tror Vi alla är färgade lite av olika fabrikat...alla har vi våra favoriter...och dessa vill vi gärna framhäva som tips till andra...men dom som verkligen vet vad produkterna går för är just killarna och tjejerna här på forumet, som använder dessa produkter... ;)
Senast redigerad av 1 Nisse, redigerad totalt 14 gånger.
MVH Nisse

Bild

marcus
Entusiast
Entusiast

Inlägg av marcus » 03 dec 2009 20:13

Nisse skrev:"Wax It Wet" och även andra snabbvaxer blir rätt oekonomiskt då man lätt trycker ur 1/4 ur 500ml förpackningen efter tvätt....Vi har börjat köra tvätt/Ultima paint guard åt våra kunder som vill ha en snabb åtgärd...dom fordon vi behandlar kommer direkt utifrån kylan...man tvättar på 10min...sedan tork med blad och våffla...sedan på med skyddet...och detta funkar väldigt bra... ;)

Men när det gäller snabbvax med trigger så har vi både Trutest och Essex... ;)

Bild
Lahega hydrowax räcker lätt åt 20 tvättar. Spraya på svampen, svampa, spola av, torka. :jeps

Men jag kan tänka mig "svensson" när han skall tvätta bilen, då kan det gå åt lite mer...
Senast redigerad av 1 marcus, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Kontakt:

Inlägg av mortil » 03 dec 2009 23:05

marcus skrev:
Nisse skrev:"Wax It Wet" och även andra snabbvaxer blir rätt oekonomiskt då man lätt trycker ur 1/4 ur 500ml förpackningen efter tvätt....Vi har börjat köra tvätt/Ultima paint guard åt våra kunder som vill ha en snabb åtgärd...dom fordon vi behandlar kommer direkt utifrån kylan...man tvättar på 10min...sedan tork med blad och våffla...sedan på med skyddet...och detta funkar väldigt bra... ;)

Men när det gäller snabbvax med trigger så har vi både Trutest och Essex... ;)

Bild
Lahega hydrowax räcker lätt åt 20 tvättar. Spraya på svampen, svampa, spola av, torka. :jeps

Men jag kan tänka mig "svensson" när han skall tvätta bilen, då kan det gå åt lite mer...

Hydrowax :jeps
Senast redigerad av 1 mortil, redigerad totalt 14 gånger.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

Användarvisningsbild
Stupid-Flanders
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Stupid-Flanders » 03 dec 2009 23:14

Är Autorange Hydrovax i sprayflaska nuförtiden, den jag har är det vanlig skruvkork på, eller häller du över det i sprayflaska?
Senast redigerad av 1 Stupid-Flanders, redigerad totalt 14 gånger.
Black isn't a color, it's a part time job!

bigguns
Entusiast
Entusiast

Inlägg av bigguns » 03 dec 2009 23:48

Tack Nisse!

De kanske tål några droppar vatten i allafall.
Annars lutar det år hydrowax nu. Har en återförsäljare på dem i stan, så Lahegagrejer
slipper jag beställa iallafall.

Mvh
Z

Skriv svar