Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Aquapel Glasförsegling

Sverigest vassaste webshop inom bilvård, tidigare Bollnäs Bilvård!
Över 30 års erfarenhet inom branschen.
Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Aquapel Glasförsegling

Inlägg av Nisse » 27 feb 2010 11:09

Bild

http://shop.bollnasbilvard.se/aquapel-g ... c-437.aspx

Beskrivning:
Aquapel Glasförsegling

Aquapel är ett skydd för bilens rutor. Fördelen är att smuts, insekter och trafikfilm inte fastnar lika hårt på glaset som på en obehandlad ruta. Rutorna blir mycket lätta att hålla rena. En annan effekt är att vattendropparna glider av rutorna vid körning i högre hastighter. Därför behöver torkarna inte användas lika frekvent som på en obehandlad ruta. Aquapel minskar dessutom reflexerna vid mörkerkörning. Rutorna bör rengöras med glasrengöringsvätska innan applicering av glasbehandlingen för att ge en lång hållbarhet. Mycket lättanvänd,ampullen räcker front och främre sidorutor.

Hållbarhet ca: 1år (2000mil)

Innehåll 1st

Du behöver inför arbetet fönsterputs och fönsterputstrasa, hushållspapper eller torkpapper

Instruktioner !

1. Aquapel lägges normalt på front och främre sidorutor

2. Se till att du är inomhus och temp 15-25+

3. Rengör först alla glasytor som skall behandlas med fönsterputs/trasa noga !

4. Tag ut ampullen ur förpackningen

5. Vik undan torkararmar, på vissa bilmodeller måste torkararmarna ställa i serviceläge (se bilens instruktionsbok)

6. Tryck ampullen lätt mot bilen frontruta och tryck amullens vingar mot varandra tills du hör ett ”klick” nu är ampullen aktiv

7. Stryk ut vätskan med ampullen noggrant och fördela medlet jämt på dom glaytor som skall behandlas, undvik att det rinner

8. Arbeta in vätskan snabbt med hushållspapper/torkpapper i glaset, använd samma hushållspapper/torkpapper hela tiden

9. Torka noga med samma hushållspapper/torkpapper tills glaset är riktigt torrt

10. Kontrollera så inga rester finns i kvar

Klart !

Bollnäs Bilvård AB frånsäger sig allt ansvar om inte instruktionerna följes eller om produkten användes på ett felaktigt sätt
Senast redigerad av 1 Nisse, redigerad totalt 14 gånger.
MVH Nisse

Bild

Användarvisningsbild
rkoo
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Re: Aquapel Glasförsegling

Inlägg av rkoo » 27 feb 2010 11:21

Aquapel är grymt bra.
Min ruta som behandlades i april -09 håller fortfarande nu, ca 2000 mil senare, åtminstone 90% av effekten som syns i inlägget nedan i september.
http://www.bilvardsforum.se/viewtopic.p ... =20#p12973
Senast redigerad av 1 rkoo, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator

Inlägg av Funk » 27 feb 2010 12:38

För mig höll det gott och väl 18 månader och ca. 1000 mil. Ett riktigt bra medel...

/Thomas
Senast redigerad av 1 Funk, redigerad totalt 14 gånger.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 27 feb 2010 12:55

Ja det är en otroligt bra produkt....

Det man får på köpet är att frost och is blir så lätt att få bort från rutorna vintertid....detta uppskattar jag mer än just att vattnet trycks bort av fartvinden.... :)
MVH Nisse

Bild

Användarvisningsbild
bustorp
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av bustorp » 27 feb 2010 13:15

Lättskrapad ruta är definitivt det bästa man får ut av detta.
Det får dessutom alla som provar den här typen av glasprodukt, även om man, som jag, beslutar sig för att prova Biltemas (49:- för 20-30? vindrutor/framdörrar).

Jag la i somras (tre lager på fram o främre sidorutor på Röde Baronens flaggskepp: Jettan) o det märks fortfarande en liten tendens till att dropparna far iväg, förutsatt att man håller rätt hastighet o att det kommer rätt mängd regn/tidsperiod.
Lättskrapade vindruta har dock avtagit nästan helt nu, kanske beroende på spolarvätskan.
Det ligger även en halv ruta med något av proffsmedlen kvar men jag har inte jämfört dessa o ska därför inte döma ut någon.

Det är just det som är problemet med glasskydden, de funkar bara vid vissa regnmängder o inom vissa hastighetsområden.
Det ska regna ganska bra o du ska köra över 70 km/h för att få ut det mesta ur detta.
Ligga bakom andra fordon är heller inget att rekommendera då skiten/saltet inte rinner av lika bra som vattnet, utan då är det dags att använda det ultimata redskapet för detta:
Vindrutetorkaren.

Den är fortfarande totalt oslagbar i regn........
Senast redigerad av 1 bustorp, redigerad totalt 14 gånger.
Besserwissers wisser besser
Gammalt djungelordspråk

Användarvisningsbild
bustorp
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av bustorp » 02 mar 2010 23:03

Sorry, Nisse....det var väl inte så klokt av mig att blanda in Biltema i tråden där du försöker kränga BBV-prylar. Det är ju "din" sida s a s.
Mitt inlägg skulle väl kanske vara i egen tråd utanför din avdelning.
Nu blev det lite antireklam istället o det var ju inte meningen.
Jag är väldigt slarvig när det gäller VAD inlägg ska kategoriseras som, jag bara skriver på liksom....som om alla inlägg lägger sig i en enda stor kategorilös multitråd.
:oops: :oops:
Senast redigerad av 1 bustorp, redigerad totalt 14 gånger.
Besserwissers wisser besser
Gammalt djungelordspråk

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 03 mar 2010 18:59

Det krävs en MAN för att inse sina misstag.... :D

Ingen är perfekt Bustorp.... :jeps

Du har en enorm kunskap.... :jeps
MVH Nisse

Bild

Användarvisningsbild
rkoo
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av rkoo » 10 apr 2010 09:45

Nu när jag kört runt i en hyrbil i tre veckor och vädret varit regningt till och från så saknar jag verkligen en behandlad vindruta.
Jag tycker verkligen det är olidligt med obehandlad ruta där vattnet bara smetar och torkarna måste gå i ett även vid lätt regn.
Och just Aquapel är bra. Min egen bil fick det för ganska exakt ett år och 2500 mil sedan och skillnaden är fortfarande enorm jämfört med en obehandlad ruta.
Senast redigerad av 1 rkoo, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 10 apr 2010 12:14

rkoo skrev:Nu när jag kört runt i en hyrbil i tre veckor och vädret varit regningt till och från så saknar jag verkligen en behandlad vindruta.
Jag tycker verkligen det är olidligt med obehandlad ruta där vattnet bara smetar och torkarna måste gå i ett även vid lätt regn.
Och just Aquapel är bra. Min egen bil fick det för ganska exakt ett år och 2500 mil sedan och skillnaden är fortfarande enorm jämfört med en obehandlad ruta.
Ja det är en väldigt bra produkt.... :jeps
MVH Nisse

Bild

Skriv svar