Jag har nu under 3 dagar suttit och läst på detta forum i ca 8 timmar totalt!
Och jag jag tycker inte att jag blir klokare, varje människa verkar ju ha sin egen favorit av alla produkter som finns.
Jag har tvättade min snart 2 år gamla svarta peugeot 308 sw i helgen och upptäckte en herrans massa tvättrepor (blev lat i vintras och körde maskintvätt), och andra mindre repor.
Dessutom lite grövre repor på bakre hörnet av bumpern (nån otrevlig typ som antagligen touchat min bil lite på en parkering).
Jag har en så kallad "musse pigg" maskin ifrån biltema som jag köpte förut men aldrig använt.
Tänkte få tummen ur arslet och inviga den nu!
Efter att ha läst runt på forumet har jag bestämt mig för att handla ifrån bbv, därför lägger jag denna tråd här och inte under poleringsdelen.
Först hade jag tänkt mig Trutest Quick finish 140 eftersom den verkar bra för en nybörjare som mig som vill ha bort dessa mindre repor. Har jag rätt?
Sen bör man väl ha passande rondeller för detta medel, ska man köra med gula eller en något finare, typ vit?
Är det bra att något typ av lackskydd ovanpå detta medel kanske?
Och vilket isådanafall.
Sen var det denna parkeringsskada, jag kanske ska vänta med den lite tills jag blivit lite mer hajj på det här med polish?
Jag har inte jättemycket pengar att röra mig med dessvärre så inga tokdyra produkttips
Tack på förhand!
/Niklas